افزایش هوش کودکان با ربات‌های خنگ!!/عکس

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان ژاپنی نشان می‌دهد، استفاده از ربات معلم‌های خنگ در کلاس درس می‌تواند به افزایش توان یادگیری کودکان کمک کند.

 

robat kheng

 

 با وجود توسعه فناوری‌های مختلف و ابداع شیوه های جدید تکنولوژی آموزشی، روش آزمون و خطا همچنان یکی از بهترین شیوه های آموزشی محسوب می شود.

 

محققان دانشگاه تسوکو ژاپن برای یاد دادن لغات ساده زبان انگلیسی به ۱۹ کودک چهار تا هشت ساله از یک ربات شبه انسانی به نام «نائو» استفاده کردند.

 

ربات معلم برای یاد دادن لغات ساده ای مانند دایره، مربع و قلب اقدام به ترسیم اشکال آنها می کرد؛ اما نکته جالب توجه این بود که اشتباه ربات در ترسیم یک شکل باعث ایجاد انگیزه در کودکان و تلاش آنها برای تصحیح اشتباه می شد.

 

کودکان با گرفتن دست ربات تلاش می کردند شیوه درست ترسیم یک شکل را آموزش دهند و در همین زمان نیز ربات تلفظ لغت انگلیسی در حال ترسیم را برای کودکان تکرار می کرد.

 

نتایج تحقیقات نشان داد، سرعت یادگیری زبان انگلیسی کودکان پس از حضور ربات در مقایسه با قبل پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است.

 

ربات شبه انسانی «نائو» تنها یک ماشین نیست، بلکه یک دستگاه کنترل از راه دور است که توسط محققان در اتاق کنار کلاس درس کنترل می شود و می توان از این روش برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان برای یادگیری دروس مختلف استفاده کرد.

 

محققان قصد دارند نتایج تحقیقات خود را در سمپوزیوم ربات و تعاملات انسانی Ro_Man در ماه آینده ارائه کنند.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.