افزایش ۳۷ درصدی متوفیان حوادث رانندگی درخراسان شمالی

۳۰ آبان ،

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی امروز از افزایش ۳۷ در صدی شمار متوفیان حوادث رانندگی در محورهای روستایی این استان طی نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس،”سعید سبحانی” در این رابطه افزود: طی ۶ ماه اول امسال ۵۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای روستایی استان خراسان شمالی جان باخته اند. 
وی بیان داشت: افزایش متوفیان حوادث رانندگی در محورهای روستایی این استان در حالی اتفاق افتاده است که تردد زیادی در این محورها افزایش چندانی نداشته است. 
سبحانی در ادامه اظهار داشت: مهمترین عامل بروز حوادث رانندگی،عامل انسانی است که به میزان ۷۰ درصد سهم دارد و این به این معنی است که قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی میان مردم رعایت نمی شود. 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی افزود: جاده و خودرو نیز هر کدام ۱۵ درصد در بروز تصادفات نقش دارند یعنی اگر رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند به میزان ۷۰ درصد کاهش می یابد. 
وی بیان داشت: با وجود اینکه هم اکنون آسفالت راه های روستایی، تا حدی تردد در محورها را آسان کرده اما هنوز قوس و پیچ های راه های روستایی اصلاح نشده است ، لذا رانندگانی که در تردد این محورها سرعت مطمئنه را رعایت نمی کنند دچار اتفاق می شوند.
گفتنی است مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی شمار متوفیان در محورهای برون شهری استان در نیمه اول امسال را با ۷/۱۰ درصد افزایش ، اعلام کرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.