افزایش ۴ و سه دهم درصدی تولید برق در “نیروگاه” بندرعباس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید برق در نیروگاه حرارتی بندرعباس ۱۰ ماه قبل ۴ و سه دهم درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مپنا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: در این مدت ۵ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در نیروگاه بندرعباس تولید شده است.

نیروگاه بندرعباس با ظرفیت اسمی هزار و ۳۳۰ مگاوات ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی دارد و به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب و جنوب شرق کشور ، تامین کننده بیش از ۶۵ درصد برق هرمزگان است.

داود محمودی افزود: تعمیرات اساسی و با کیفیت واحدهای نیروگاه بندرعباس در سال قبل سبب افزایش تولید برق است.

وی گفت: تعمیر واحد یک نیروگاه بندرعباس از آذرامسال با هدف تامین برق مستمر، ایمن و پایدار هموطنان در سال آینده آغاز شده است و تا پایان فروردین ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت : تعمیرات اساسی ژنراتورها، توربین واحد ، تمام تجهیزات سیکل و کمکی شامل پمپها ، هیترها و فن ها، و تعویض و نوسازی بخش سوپر هیترهای دیگ بخار برای احتراق مناسب مهمترین تعمیرات امسال است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: امسال برای حفظ محیط زیست در تعمیرات واحد یک نیروگاه بندرعباس تعویض تمام پیش گرم کُن های هوا، آب بندی مسیر گاز خروجی واحدها، تغییر و نوسازی در سیستم احتراق داخل کوره و استفاده از عایق های غیر آزبست هم درنظر گرفته شده است.

داود محمودی افزود: هزینه این تعمیرات ۴۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: نیروگاه بندرعباس به عنوان نیروگاه پیشرو در قطعات ساخت داخل کشور است و تمام تعمیرات بدست متخصصان داخلی صورت می گیرد.

نیروگاه حرارتی بندرعباس در ۱۲ کیلومتری شهر بندرعباس واقع است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.