افزایش ۹۰ درصدی واردات پنبه در آبان ماه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در آبان ماه ۶ هزارو ۸۲۱ تن پنبه به ارزش ۲۰میلیون و ۴۵۰ هزارو ۴۹۸ دلار به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۲٫۹۵ درصد و ۹۰٫۲۵ درصد افزایش داشته است.

بررسی های خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از آمار هشت ماهه گمرک نشان می دهد که در مدت یاد شده ۴۳ هزارو ۶۸۳ تن پنبه به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۹۸۶ هزارو ۱۶۵ دلار به کشور وارد شده است که این میزان واردات از نظر وزنی ۳٫۹۷ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۰٫۰۶  درصد افزایش داشته است.

همچنین در آبان ماه ۶ هزارو ۸۲۱ تن پنبه به ارزش ۲۰میلیون و ۴۵۰ هزارو ۴۹۸ دلار به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۲٫۹۵ درصد و ۹۰٫۲۵ درصد افزایش داشته است.

***صادرات ۵۷۷ تن پنبه در هشت ماه

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید؛ در هشت ماهه اول سال ۵۷۷٫۴ تن پنبه به ارزش ۲ میلیون و ۹۸۶ هزارو ۹۴۳ دلار از کشور صادر شده است که از نظر وزنی ۴۴ درصد واز نظر ارزشی ۳۸٫۰۹ درصد کاهش را نشان میدهد.

همچنین در آبان ماه ۵۷٫۱ دلار به ارزش ۲۲۴ هزارو ۹۶۸ دلار ا زکشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی ۴۴٫۱۹  و ۵۵٫۵۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.