افزایش احتمال ابتلا به سرطان مغز با کاربرد طولانی تلفن‌ همراه

۱۹فروردین۱۳،

 

کارشناسان بر اساس مطالعات تازه خود اعلام کردند که استفاده از تلفن‌همراه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مغز را بین مردم افزایش دهد.
 
کارشناسان مرکز Antioxidants & Redox Signaling بر اساس مطالعات تازه خود اعلام کردند که استفاده از تلفن‌همراه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مغز را بین مردم افزایش دهد.
 
به گزارش فارس به نقل از فودکانسیومر، "یانیف هامزانی"(Yaniv Hamzany) از دانشکده پزشکی Sackler و مرکز پزشکی Rabin که مدیریت این مطالعات برعهده داشت موفق به رابطه مستقیم بین استفاده از تلفن‌همراه و سرطان مغز نشد. در عوض، وی دریافت که استفاده از تلفن‌های همراه می‌تواند استرس‌های اکسیداتیو به‌وجود آورد که این نوع از استرس‌ها با ایجاد سرطان مغز در ارتباط است.
 
این کارشناسان دریافته‌اند که استفاده از تلفن‌های همراه برای ایجاد اثرات زیان‌بار رادیوفرکانس‌های غیریونی و پرتوهای الکترومغناطیسی روی بافت‌های بدن که نزدیک به تلفن‌همراه می باشند، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است که از جمله این بافت‌ها می‌توان به گوش اشاره کرد که به طور دایم با تلفن‌همراه در ارتباط است.
 
پیش‌ از این مطالعاتی انجام شده بود که نشان می‌داد استفاده از تلفن‌همراه به مدت کمتر از ۱۰ سال تاثیری بر احتمال ابتلا به سرطان مغز ایجاد نمی‌کند و این جریان احتمالا در فرآیند استفاده از تلفن‌همراه بیش از ۱۰ سال رخ می‌دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.