افزایش احساس امنیت در بین مردم/ حمایت قانونی پلیس از آمران به معروف

فرمانده فراجا با بیان اینکه اقتدار و رافت اسلامی توامان از ویژگی‌های پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: افزایش قابل توجه احساس امنیت در بین مردم مبین اقدامات اقتداری پلیس در تامین امنیت جامعه است.

افزایش احساس امنیت در بین مردم/ حمایت قانونی پلیس از آمران به معروف

به گزارش ممتاز نیوز، سردار حسین اشتری در مراسم تجلیل از دست اندرکاران طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشت و با درود بر روح امام راحل (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری گفت:‌ اعیاد مبارک قربان و غدیر را هم تبریک عرض می‌کنم و خداوند متعال را شاکر هستیم که در این ایام باشکوه و پربرکت در بین همکاران عزیزی که شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به مردم شریف ایران اسلامی هستند، حضور داریم.

وی در ادامه با قدردانی از همکاران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ «به دلیل اقدامات شایسته و مقتدرانه در برخورد با ناهنجاری‌ها» عنوان کرد: انصافا تمامی همکاران در راستای برقراری نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و با اعتقاد و اقتدار پای کار هستند. اقتدار و رأفت اسلامی توامان از ویژگی‌های پلیس در تراز انقلاب اسلامی است. پلیس در راستای وظایف قانونی و ماموریت‌های خود، روزانه در هزاران نقطه با مردم در تماس است و در همه ابعاد در تامین امنیت جامعه جانفشانی می‌کند.

اشتری با اشاره به عزم و اراده پلیس در برخورد با عوامل ناامنی در جامعه اظهارکرد: مبارزه پلیس با اراذل و اوباش، مفسدان اقتصادی، سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر، سارقان، مجرمان فضای سایبری و … از اولویت یکسانی برخوردار بوده و همگی در اولویت یک فراجا قرار دارد.

افزایش احساس امنیت در بین مردم

فرمانده فراجا افزود: کشف بیش از ۱۸۰ تن انواع موادمخدر و هزاران تن کالای اساسی مردم و دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر از اخلالگران عمده در نظام اقتصادی کشور، دستگیری بیش از ۱۴ هزار اخلالگر اقتصادی و اقدام به موقع پلیس در برخورد با معاملات فردایی به عنوان یکی از مصادیق جرایم اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی و نیز کشف بیش از ۷۰ درصد از سرقت‌های انجام شده و افزایش قابل توجه احساس امنیت در بین مردم خود مبین اقدامات اقتداری پلیس در تامین امنیت جامعه است.

اشتری با تبریک فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهارکرد: ۲۱ تیرماه که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است یادآور دلاورمردی و شجاعت زنان و مردانی است که در مقابل اقدام ددمنشانه و دیکتاتوری رضاخان (کشف حجاب) ایستادگی کردند و در مسجد گوهرشاد در خون خود غلطیدند. سابقه عفت و حجاب زنان غیرتمند ایران اسلامی به صدها سال قبل برمی‌گردد که تبلور آن در انقلاب اسلامی نمود پیدا کرده است؛ مردم عزیز، با فرهنگ و نجیب ایران اسلامی از سال‌های دور تاکنون مقید به حجاب و عفاف بوده و هستند.

وی ادامه داد: حجاب؛ برای زنان غیرتمند ایران اسلامی گوهر ارزشمندی است و همانطور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که مرد از دامن زن به معراج می رود؛   هزاران شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی در دامن پاک زنان و مادران غیور ایرانی تربیت یافته و صاحب جایگاه و منزلت رفیع در نزد آفریدگار خود شدند.

اشتری گفت: حجاب، برای بانوان متدین و مسلمان یک فریضه است این در حالی است که بانوان غیرمسلمان نیز باید در جمهوری اسلامی ایران پایبند به قانون باشند و حجاب اسلامی را رعایت کنند همانطور که در برخی دیگر از کشورها بی‌حجابی قانون است.

فرمانده فراجا خاطرنشان کرد: برخی از کشورها دم از آزادی می زنند این در حالی است که به بانوی مسلمان و باحجاب خدماتی ارائه نمی‌دهند. البته ما تعرضی به قوانین آن‌ها نمی‌کنیم اما این کشورها شعار آزادی سر می‌دهند و به آن عمل نمی کنند و دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند. آنها با ادعای شعار آزادی چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند در حالی که عمل آن‌ها در محدودسازی زنان محجبه هویت واقعی غربی‌ها را برملا می‌سازد.

فرمانده کل انتظامی کشور به رعایت حجاب بر اساس قانون در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می گیرد.

اشتری تاکید کرد: مسئولیت حوزه فرهنگی جامعه و مخصوصا عفاف و حجاب تنها بر دوش فراجا نبوده و بر اساس مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز دستگاه‌های مختلف در کشور در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند. در واقع دستگاه‌های مربوطه باید پای کار بیایند و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان مطالبه‌گری پلیس از دستگاه های مربوطه برای انجام بهینه وظایف خود در حوزه عفاف، حجاب و امور فرهنگی خاطرنشان کرد: زمانی که تمامی اقدامات بر اساس قانون صورت بگیرد قطعا نتایج اثربخش را در جامعه شاهد خواهیم بود، پلیس در موضوع برخورد با کشف حجاب براساس قانون کار خودش را ادامه می‌دهد.  

حمایت قانونی پلیس از آمران به معروف

فرمانده فراجا با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهارکرد: پلیس برابر قانون از آمران به معروف حمایت می‌کند.

وی با تاکید براینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: امروز پلیس در انجام ماموریت های ذاتی خود کاملا جدی و مصمم است و با اشراف و تسلط اطلاعاتی تحرکات معاندان و دشمنان را تحت کنترل خود داشته و اجازه هرگونه جولان به مسببان ناامنی در جامعه و ایادی و عوامل دشمن را نمی‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به دستگیری سریع سارقان بانک ملی نیز اشاره کرد و گفت: به لطف و عنایت الهی و تلاش های کارآگاهان در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کمترین زمان ممکن سارقان دستگیر شدند که این امر عزت و افتخاری برای کشور و موجبات خرسندی و خوشحالی مردم عزیز ایران اسلامی شد.  

وی ضمن تقدیر و تشکر و دستمریزاد به دست اندرکاران طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی گفت: خواهران و برادران عزیز همکار که در این حوزه در حال خدمت رسانی هستند مطمئن باشند که از تمامی اقدامات قانونی آنها حمایت کامل می‌کنیم و از فضاسازی دشمنان و معاندان در این حوزه نگران نیستیم و پرقدرت در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم؛ چون آرامش و امنیت مردم برای ما از هر چیز مهم تر است.

 اشتری همچنین از خانواده‌های صبور این عزیزان نیز قدردانی و خاطرنشان کرد: امروز با افتخار به عنوان سرباز ولایت در لباس مقدس انتظامی از ارزش های والای انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.