افزایش ارزش بازار حسگرهای خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش ارزش بازار حسگرهای خودرو

افزایش ارزش بازار حسگرهای خودرو

ممتازنیوز: گزارش جدیدی با عنوان «بازار جهانی حسگرهای خودرو» با تمرکز ویژه بر حسگرهای MEMS منتشر شد.

به گزارش ممتازنیوز، حسگرهای خودرو از عناصر کلیدی سیستم‌های الکترونیکی خودرو بوده و خودروهای مدرن برای کسب اطمینان از تحقق استانداردهای ایمنی، کارایی و مقررات زیست‌محیطی به این عناصر مبتنی هستند.
در حالی که استفاده از عناصر الکترونیکی در خودروها در حال افزایش است، تعداد حسگرهای مورد استفاده در خودروها نیز با افزایش تقاضا روبه‌روست.
قوانین دولتی در آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن، چین و کره‌جنوبی، از پیش‌رانان اصلی ارتقای ایمنی خودروها هستند. این پیشرفت‌ها منجر به افزایش تقاضا برای استفاده از حسگرها در قسمت‌هایی مانند پایش فشار چرخ‌ها، کنترل دوام الکترونیکی، سیستم‌های پیشرفته کمکی راننده و … شده است.
با توجه به پیشرفت‌های اخیر در صنعت خودروسازی، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کاربردهای الکترونیک در خودروسازی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹۱٫۳ میلیارد دلار باشد.
همچنین پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بخش تا سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۷٫۳ درصد در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، به ۳۱۴٫۴ میلیارد دلار افزایش یابد.
به طور کلی عواملی نظیر مقررات مربوط به ارتقای صرفه‌جویی انرژی، استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه و الزام استفاده از سیستم‌های ایمنی پیشرفته، از پیش‌ران‌های اصلی افزایش میزان تقاضا برای حسگرهای خودرو محسوب می‌شوند.
ارزش بازار جهانی حسگرهای خودرو در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۶٫۲ میلیارد دلار بوده است که برآورد می‌شود ارزش این بازار در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷٫۴ میلیارد دلار شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار این بخش تا سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۸٫۲ درصد، به ۳۰٫۳ میلیارد دلار برسد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.