افزایش ارزش “پوند” در مقابل دیگر ارزها، تهدیدی برای “اقتصادی انگلیس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مرکزی انگلیس اخطار داد اگر روند افزایش ارزش پوند این کشور در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان افزایش یابد، رشد اقتصادی انگلیس به خطر خواهد افتاد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بانک مرکزی انگلیس با انتشار یافتن نتایج نشست کمیته سیاست پولی خود که در روزهای چهارم و پنجم دسامبر برگزار شده بود اعلام کرد ارزش “پوند” انگلیس در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان طی ماه قبل دو درصد افزایش یافته است.

خطری که در این مسیر وجود دارد این است که با ادامه این روند وافزایش ارزش پوند در مقابل دیگر ارزها ،هزینه تولید و صادرات کشور افزایش خواهد یافت و با ادامه در دراز مدت رشد اقتصادی انگلیس کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، افزایش ارزش پوند انگلیس در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان به حدی رسیده است که ازپنج سال قبل تاکنون سابقه نداشته است.

بانک مرکزی انگلیس در پایان نشست خود در این تاریخ تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در همان نیم درصدی که قبلا بود بدون تغییر نگه دارد و سیاست گشایش پولی خود را که در نتیجه آن قرار است ۳۷۵ میلیارد پوند به بدنه اقتصاد خود تزریق کند ادامه دهد.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است تا زمانی که میزان بیکاری در بین جمعیت فعال کشور بالای هفت درصدباشد در نرخ بهره خود تغییری ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.