افزایش انتقادات نسبت به تغییر استاندار قم / آیا این تغییرات به نفع دولت است؟

تغییر ناگهانی استاندار قم در جلسه دو روز گذشته هیئت دولت در زمان کمتر از یک سال مانده به پایان دولت دهم با تعجب و واکنش فراوانی در استان قم روبه رو شده است. هرچند که برخی از فعالیت ها و اقدامات استاندار روحانی قم در سال های گذشته مورد انتقاد جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی استان قم می باشد اما حضور استاندار پرحاشیه همدان در استانی که مرکز اصلی حوزه های علمیه کشور و مراجع تقلید است حساسیت ان را بیش از پیش نموده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، تغییر ناگهانی استاندار قم در جلسه دو روز گذشته هیئت دولت در زمان کمتر از یک سال مانده به پایان دولت دهم با تعجب و واکنش فراوانی در استان قم روبه رو شده است.

هرچند که برخی از فعالیت ها و اقدامات استاندار روحانی قم در سال های گذشته مورد انتقاد جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی استان قم می باشد و حتی برخی وی را استاندار دولت نمی دانستند اما حضور استاندار پرحاشیه همدان در استانی که مرکز حوزه های علمیه کشور و مراجع تقلید است حساسیت ان را بیش از پیش نموده است.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های نمازجمعه قم ضمن انتقاد از تغییر ناگهانی استاندار قم اظهار داشت: تغییر استاندار به هیچ وجه مورد تایید بزرگان و اعاظم و مردم ولایت‌مدار و متدین قم نبوده و قاطعانه از دولت خواستار تداوم مأموریت استاندار کنونی در قم هستند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) همچنین افزود: این خبر موجب ناراحتی شده است زیرا پس از ۳۰ سال از پیروزی انقلاب برای نخستین بار استانداری روحانی در سطح کشور و در استان قم منصوب شده بود که ارتباط او با مراجع تقلید و مردم مثال‌زدنی است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی و همچنین از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه های قبل از نماز جمعه قم با انتقاد از تغییر موسی پور بیان داشت: دولت در تصمیم خود تجدید نظر کند. وجود یک روحانی پرورش یافته حوزه به عنوان استاندار قم کاری ارزشمند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام موسی‌پور دارای سابقه فرهنگی بود،‌ افزود: او به عنوان یک چهره فرهنگی با ائمه جماعت، ائمه جمعه، مساجد، گروه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، دفتر مراجع تقلید و خود ایشان ارتباط خوبی داشت.

احمد امیرآیادی فراهانی نیز روز گذشته در همایش فعالان اقتصادی قم ضمن اعلام مخالفت مجمع نمایندگان استان قم از تغییر استاندار فعلی قم گفت: مجمع نمایندگان قم اعلام کرد که با این تغییر مخالف است، البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی از این تغییر نداشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ دلیلی تاکنون از طرف دولت برای تغییر استاندار قم اعلام نشده است، افزود: در تماس تلفنی که با استاندار داشتم وی از دلایل تغییر خود اعلام بی‌خبری کرد و گفت پس از تصویب در هیئت دولت از این مسئله اطلاع پیدا کرده است. اگر ارزش‌های انقلاب اسلامی با بعضی تغییرات زیر سئوال برود سکوت نخواهیم کرد.

همچنین برخی از مدیران استانی و شهری قم نیز مخالف هایی را در خصوص این جابجایی بیان داشته اند.

شنیده های این پایگاه حکایت از نارضایتی برخی از مراجع و بزرگان حوزه های علمیه قم از حضور کرم رضا پیریایی در قم را دارد که به وجود آمدن این حاشیه ها در سال پایانی کار دولت دهم می تواند مشکل بزرگی برای به نتیجه رساندن پروژه ها و طرح های این دولت گردد.

به نظر برخی از کارشناسان لغو چند باره مصوبات دولت توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس را می توان علت این گونه تغییرات در استان قم دانست.

این گونه تحرکات سیاسی در حالی رخ می دهد که رهبر معظم انقلاب دیدار اخیرشان با نسئولان قضایی برای چندمین بار وحدت بین سه قوه را عامل اصلی پیروزی در برابر مشکلات و مسائل موجود دانسته و بیان داشتند: “دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت کشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استکباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یکدیگر کمک کنند. هرگونه واگرایی نیروها و قوای سه گانه از یکدیگر، به ضرر کشور است.”

به این حال باید منتظر ماند و عکس العمل هیئت دولت را نسبت به واکنش های اخیر تغییر استاندار قم مشاهده نمود.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.