افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

قیمت جهانی طلا به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با وجود انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه، بازار سنگاپور در مقایسه با ۱۲۲۳ دلار در روز گذشته به ۱۲۲۲ رسید.در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در مقایسه با ۱۲۲۲ دلار در روز گذشته، ۰٫۲ درصد افزایش یافت و ۱۲۲۵ دلار معامله شد.طلا روز دوشنبه به ۱۲۰۸ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین سطح از دوم ژانویه بود و همه رشد قیمت خود در سال جاری میلادی را از دست داده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در مارس در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله بحران اوکراین به دلار صعود کرده بود اما با بهبود اقتصاد آمریکا و انتظار برای افزایش نرخ‌های بهره که صعود دلار و بازارهای سهام را به دنبال داشته است، ریزش قیمت پیدا کرد.این فلز گرانبها اکنون به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود.

رشد ۱۲ ساله این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۴ با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و طلا ۲۸ درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود.علاقه سرمایه گذاران به طلا با وجود افزایش اندک قیمت‌ها طی روز گذشته همچنان ضعیف مانده است.

موجودی طلای “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز سه شنبه به ۷۷۳٫۴۵ تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال ۲۰۰۸ بود.تصویر فنی برای طلا چندان مثبت نیست به طوری‌که معامله‌گران انتظار دارند قیمت‌های این فلز به پایین سطح روانی ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.در مقابل شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرده است. هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد هزینه‌های استقراض را زودتر از زمان مورد انتظار افزایش خواهد داد، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرد و در عوض فلزات گرانبها با سقوط قیمت روبرو شدند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰٫۳ درصد کاهش به ۱۷٫۷۴۶۲ دلار رسید که نزدیک به پایین‌ترین قیمت مشاهده شده از ژوییه سال ۲۰۱۰ به این طرف است.هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰٫۴ درصد افزایش به ۸۱۸٫۱۶ دلار رسید و پلاتین با ۰٫۲ درصد افزایش، ۱۳۳۵ دلار معامله شد.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.