افزایش بدهی‌های نوکیا در پی خرید سهام زیمنس از NSN

۱۲ تیرماه ۱۳،

شرکت نوکیا در راستای خرید بزرگ سهم ۵۰ درصدی زیمنس از شرکت مخابراتی Nokia Siemens Networks با مشکلات مالی بیشتر مواجه شد و نرخ بدهکاری‌های آن از BB- به B+ رسید که البته چشم‌انداز خارجی مالی این شرکت مانند قبل باقی ماند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تغییر وضعیت بدهی‌های نوکیا پس از خرید سهم ۵۰ درصدی زیمنس در شرکت NSN رخ داد و نوکیا بر اساس آن موظف شد مبلغ ۱٫۷ میلیارد یورو را به شرکت زیمنس پرداخت کند تا بر این اساس این شرکت بزرگ مخابراتی ۱۰۰ درصد در اختیار نوکیای فنلاندی قرار گیرد.
 
این طور که کارشناسان اقتصادی می‌گویند، با این خرید بزرگ سرمایه نقدی نوکیا بسیار کاهش یافته است و این شرکت مشکلات مالی فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند. مرکز Standard & Poor's Ratings Services در همین راستا اعلام کرد که در فصل دوم سال جاری میلادی مجموع سرمایه‌های نقدی نوکیا بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورو بوده است.
 
مرکز S&P توضیح داد که در فصل سوم سال جاری میلادی اثرات ناشی از این خرید بزرگ توسط نوکیا نمایان می‌شود و مشکلات مالی آن بروز می‌کند. این مرکز مالی پیش‌تر احتمال داده بود که مجموع سرمایه‌های نقدی نوکیا در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید که هم‌اکنون این رقم به ۱٫۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.