افزایش بروز کبد چرب در کودکان به سبب مصرف فست فودها

گردآوری شده توسط گروه خانواده ممتاز نیوز

یک فوق تخصص گوارش اخطار داد: مصرف فست فودها و غذاهای پرکالری سبب افزایش بروز کبد چرب در کودکان شده‌است.

یک فوق تخصص گوارش اخطار داد: مصرف فست فودها و غذاهای پرکالری سبب افزایش بروز کبد چرب در کودکان شده‌است.
 محسن آخوندی گفت: از آنجایی که از جمله عوامل بروز این بیماری، مصرف غذاهای فست‌فود و کم تحرکی است، متاسفانه آمار این بیماری در بین کودکان نیز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در مواردی که کبد چرب پیشرفته شود خطرناک است، گفت: احتمال ابتلا به این بیماری در اشخاصی که دارای بیماری دیابت می باشند و قند آنها کنترل نمی‌شود، وجود دارد.

این فوق تخصص گوارش افزود: بیماری کبد چرب به دو نوع کبد چرب ساده و کبد چرب همراه با التهاب تقسیم می گردد که کبد چرب شامل سه درجه است و اشخاصی که مبتلا به کبد چرب درجه سه همراه با التهاب باشند، ممکن است بعد از مدتی دچار سیروز کبدی شوند که یک بیماری پیشرفته کبدی است.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی شایع ترین مشکل کبدی، بیماری کبد چرب است.

این متخصص گوارش با بیان اینکه بیماری کبد چرب علامت خاصی ندارد مگر در مواردی که کبد بزرگ شود، گفت: این بیماری معمولا در اشخاص چاق بیشتر دیده می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: در مواردی که کبد چرب همراه با افزایش آنزیم‌های کبدی باشد به مشکلات پیشرفته کبدی منجر می‌شود و احتمال خطرناک بودن آن بسیار است و در مواردی احتمال نیاز مریض به پیوند وجود دارد.

این متخصص گوارش در پایان پیشنهاد کرد:غذاهای ناسالم یکی از عوامل بروز بیماری کبد چرب است بنابراین سعی کنید از مصرف غذاهای پر کالری، شیرینی جات و غذاهای چرب پرهیز کنید چرا که وقتی کالری بسیار وارد بدن شود بصورت چربی در کبد ذخیره می‌شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.