افزایش بیماران قلبی و تنفسی در اصفهان

۱۹م آذر ،

محیط زیست > آلودگی– اصفهان:
گویا این روزها استان اصفهان هم در رقابت با کلانشهری مثل تهران به‌خاطر مراجعه‌کنندگان به بیمارستان به‌خاطر آلودگی هوا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی چیزی کم نیاورده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان درصد بالای مرگ‌ومیر اشخاص مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و تنفسی را تایید می‌‌کند.

مجتبی کاظمی به ایمنا گفت: نگاهی به وضعیت فوت‌شدگان استان در سال قبل حاکی از آن است که شهروندان اصفهانی شاید در زمره کسانی باشند که توجه لازم و کافی به سلامت و چگونه زیستن خود ندارند و این مسئله سبب می‌شود زودتر از آنچه باید، موعد مرگشان فرا رسد. شاید این نکته از زبان مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اینگونه بیان ‌شود که شهروندان توجه کافی به سلامت خود نشان نمی‌دهند اما واقعیت این است که آلودگی هوای اصفهان در سال۹۰ و طی چند روز قبل سبب شده تا سلامتی شهروندان اصفهانی‌ به‌شدت به خطر بیفتد. به‌طور نمونه طی چند روز قبل آمارها بیانگر افزایش ۲۰درصدی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های اصفهان به‌خاطر آلودگی هواست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این رابطه گفت: این افزایش بی‌رویه نشان‌دهنده تأثیر آلودگی هوا روی شهروندان است و باید برای کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: هر‌ساله ۱۵۰دستگاه اتوبوس تازه وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شد که این امر دوسال است محقق نشده و فرسوده‌شدن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در افزایش آلودگی‌ها بسیار مؤثر بوده است. وی ادامه داد: ما نیاز به خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس داریم لذا اگر عوارضی برای خرید اتوبوس از مردم گرفته شود به نفع آنهاست.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.