افزایش تا ۴ میلیون تومانی قیمت‌ خودرو

۲۱ام بهمن ،

ممتازنیوز: قیمت خودرو در بازار به دنبال اعلام نرخ‌‌ تازه از سوی خودروسازان و سازمان حمایت، با روند افزایشی همراه شد و بعضی خودروها رشد قیمت یک تا ۴ میلیونی یافتند.

به گزارش فارس، در حالی که معاون وزیر صنعت پس از مصوبه دولت در مورد تغییر مبنای قیمت‌گذاری خودرو بر کاهش قیمت در بازار به دنبال اجرای این مصوبه تأکید داشت، اما اعلام نرخ‌های تازه از سوی خودروسازان و تصویب آن توسط سازمان حمایت سبب شد، تا قیمت‌ها در بازار نه تنها کاهش پیدا نکند، بلکه در بعضی موارد نیز رشد قیمت اتفاق افتاد.

در چنین شرایطی، قیمت مصوب بعضی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد بوده که همین مسئله سبب شده، تا قیمت این نوع خودروها در بازار آزاد افزایش یابد.

در عین حال، مصوبه خودروسازان در مورد قیمت‌گذاری بعضی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد خلاف مصوبه دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو است، زیرا طبق این مصوبه، قیمت‌های تازه باید در محدوده قیمت محاسباتی خودرو و نرخ بازار آزاد باشد.

بر این اساس، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی روزهای اخیر با افزایش ۲ میلیون تومانی در بازار همراه شده و به قیمت ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

همچنین پژو ۴۰۵ با رشد یک میلیون تومانی قیمت در بازار، این روزها ۲۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افزایش قیمت رانا نیز در بازار یک میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

در مورد تندر ۹۰ ایران خودرو مدل E2 نیز باید به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۷ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت مدل E1 این خودرو نیز در بازار یک میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت ویتارا نیز که هنوز نرخ تازهی برای آن مصوب نشده، در این مدت با رشد ۳ میلیون تومانی به ۱۲۳ میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش ۲٫۵ میلیون تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۲ میلیون تومان اشاره کرد.

افزایش قیمت محصولات خانواده پراید نیز در پی قیمت‌گذاری تازه این خودروها از سوی شرکت سایپا بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بوده است، به طوری که قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX با رشد ۳ میلیون تومانی به ۱۹٫۵ میلیون تومان در بازار رسیده و این افزایش قیمت در مورد سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز ۴ میلیون تومان بوده است که در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

طی روزهای اخیر قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز با رشد یک میلیون تومانی به ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت ماکسیما هم ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و این روزها ۱۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد مگان نیز که بحث قیمت‌گذاری ۷۵ میلیون تومانی این خودرو از سوی شرکت پارس خودرو مطرح است، باید به رشد ۸ میلیون تومانی قیمت آن در بازار و عرضه این خودرو به قیمت ۸۴ میلیون تومان اشاره کرد.

روند افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که قرار بود دولت با مصوبه تازه خود بازار را ساماندهی کند.

این در حالی است که تعیین قیمت‌های تازه برای خودرو در محدوه قیمت‌های بازار و عطش بازار برای خرید خودرو در کنار محدودیت عرضه سبب شده، تا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار اتفاق نیفتد.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.