افزایش تدریجی قیمت مرغ، دل نگرانی که هر روز بیشتر می شود

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان به ۶۲هزار ریال رسیده است این در حالی است که در چند روز اخیر قیمت آن کمتر از ۵۱ هزار ریال بود.

یکی از شهروندان خرم آبادی گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ در چند روز گذشته باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و بسیاری از افراد کم درآمد و بی بضاعت در استان نیز دیگر مرغ را از سر سفره های خود حذف کرده اند.

‘محمود رضایی منش’ افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ بار سنگینی بر دوش خانوارها گذاشته و همین امر موجب می شود که اغلب خانوارها دیگر از خرید این ماده پروتئینی صرف نظر کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک شعبان به مناسبت اعیاد مختلف آیین های مختلفی از جمله توزیع نذورات و آیین ازدواج جوانان در استان در حال برگزاری است، این افزایش بی رویه قیمت بار سنگینی بر دوش خانوارها می گذارد.

یکی دیگر از شهروندان لرستان می گوید: از آنجا که ماه مبارک رمضان را در پیش داریم باید مسوولان ذی ربط چاره ای اساسی برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت گوشت مرغ را داشته باشند تا مردم بیشتر دچار مشکل نشوند.

‘بهناز داوودی’ افزود: هر ساله در ماه مبارک رمضان مردم سعی می کنند از مواد غذایی بهتری جهت افطار و سحری خود استفاده کنند که این افزایش قیمت ها به طور قطع روی تغذیه مردم در این ماه تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود نظارت روی کالاها و موادغذایی، این روزها افزایش قیمت برخی کالاها از جمله گوشت مرغ به صورت گرم را شاهد هستیم که باید مسوولان بازرسی و نظارتی به این مقوله اهمیت بیشتری بدهند.

وی اظهار داشت: در صورت افزایش نظارت ها و بررسی موضوع می توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد تا مردم در این روزها برای برگزاری آیین های مختلف خود با مشکل جدی مواجه نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای مردم این سازمان نسبت به توزیع گوشت مرغ گرم در استان اقدام کرده است.

‘حجت الله بیرانوند’ با اشاره به اینکه اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در استان با نرخ ۶۲ هزار ریال به مردم عرضه می شود، افزود: به همین منظور این سازمان براساس برنامه ریزی های انجام شده با استفاده از واحدهای سیار اقدام به توزیع گوشت مرغ گرم با قیمتی پایین تر از نرخ بازار را دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون گوشت مرغ گرم توسط کانکس های سیار این سازمان با قیمت ۵۱ هزار ریال به مردم عرضه می شود، تصریح کرد: این گونه فعالیت ها به طور قطع تاثیر فراوانی در کاهش قیمت این ماده پروتئینی دارد.

بیرانوند افزود: همچنین در راستای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت گوشت مرغ در استان طرح نظارتی ویژه در استان در حال برگزاری است تا مردم در این شرایط با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی تصریح کرد: بازرسان سازمان به صورت شبانه روزی در حال رصد وضعیت بازار استان هستند تا از این طریق بتوان بخشی از دغدغه مردم در راستای افزایش نرخ کالاها را کاهش دهند.

۷۲۶۸/۶۳۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۱۷۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.