افزایش تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی از حدود ۴ هزار در ابتدای دولت نهم به حدود ۸ هزار تشکل در سال ۹۰ افزایش یافته است.

نظری جلالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به این که پیش نیاز ساختار، سه جانبه گرایی، تشکیل تشکل های کارگری  و کار فرمایی است تعداد این تشکل ها از ۴ هزار در ابتدای دولت نهم به ۸ هزار تشکل در سال ۹۰ رسیده است.
وی در ادامه تصریح کرد: معاونت روابط کار به منظور تحقق راهبرد دولت های نهم و دهم مبنی بر تحول ساختاری در حوزه روابط کار طرح سر جانبه گرایی در تمامی حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی را به اجرا در آورده است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای دولت نهم و دهم تا هم اکنون بیش از ده ها طرح موثر را در جهت پویایی ساختار های اقتصادی تصویب و به اجرا گذاشته  است که این هزینه در راستای اثر گذاری بیشتر بخش های مدیریتی به منظور توسعه اقتصادی و به حداکثر رساندن ظرفیت های اشتغالزدایی در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی است.
در ادامه شیوندی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهار محال بختیاری با اشاره به تشکیل کمیته تعیین و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل گفت: این کمینه در راستای تعیین و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور بر اساس قانون و به منظور بررسی مشاغل و فعالیت هایی که عوامل زیان آور در ان ها بیشتر از حد مجاز است تشکیل و فعالیت دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهار محال بختیاری با اشاره به رشد ۲۲۵ درصدی بررسی کارگاه ها به منظور شناسایی مشاغل سخت و زیان آور در سال گذشته خاطر نشان کرد: این رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشدی قابل توجه داشته که این امر نشانگر توجه ویژه و بازرسی های مستمر در این زمینه است به طوری که در سال جاری شاهد بازرسی های بیشتری خواهیم بود./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.