افزایش تعداد جمعیت همیاران سلامت از ۵۰ هزار به ۵ میلیون نفر

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جمعیت همیاران از سال ۷۴ فعالیت خود را در سطح کشور انجام داده است، گفت: باید تعداد اعضاء هیئت همیاران از ۵۰ هزار به ۵ میلیون نفر در سالهای آینده برسد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ کاظم نظم‌ده در همایش اندیشی جمعیت همیاران سلامت که در اردوگاه شهید باهنر با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت همیاران سلامت جوان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تصویب‌گرانه می‌توانیم در ارتقاء سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تأثیر داشته باشیم.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران گفت: اجرای طرح پایگاه سلامت اجتماعی، پیشگیری اولیه از اعتیاد، ارجاع اشخاص آسیب‌دیده به مراکز حمایتی، اجرای طرح محب، ترویج فعالیت‌های همیاری، توانمند‌سازی عموم اشخاص جامعه به ویژه زنان و … از جمله فعالیت‌های جمعیت همیاران سلامت است.

نظم‌ده خاطر نشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ گروه همیار و ۴۰۰ پایگاه جمعیت همیاران سلامت در سطح کشور فعال می باشند که در هر پایگاه ۸۰ الی ۱۱۰ نفر فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: برنامه‌های مختلفی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی پایگاه‌های جمعیت همیاران سلامت در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های آموزشی و افزایش سطح مشارکت‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه مراسم با تقدیر از هئیت‌رئیسه جمعیت همیاران سلامت گفت: با تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور پس از چندی سال اولین همایش سراسری هم‌اندیشی سراسری جمعیت همیاران سلامت تشکیل شد که آن را به فال نیک می‌گیریم.

نظم‌ده تصریح کرد: باید قسمت‌های موفق در جمعیت همیاران سلامت تقویت و قسمت‌های مغفول‌مانده را با یک برنامه و بازنگری مجدد فعال کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ هزار همیار در سطح کشور و پایگاه‌های جمعیت فعالیت می‌کنند که با توجه به ظرفیت‌های موجود تعداد این جمعیت باید به ۵ میلیون نفر در سال‌های آتی برسد.

نظم‌ده خاطر نشان کرد: باید به حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها توجه ویژه‌ای شود چرا که هزینه پیشگیری کمتر از هزینه درمان است.

وی افزود: کلید حل مشکلات بهزیستی تفکرات آینده‌نگری با پشتیبانی NGO‌ها و سازمان‌های غیردولتی است.

وی با تاکید بر اینکه به امید روزی که در هر خانواده یک همیار باشد گفت: باید براساس چشم‌انداز تعریف شده عمل کنیم و بتوانیم روزی شاهد افزایش جمعیت همیاران سلامت در کشور باشیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پایان به بعضی از مهمترین دستاوردهای جمعیت همیاران سلامت و روان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح همیار و پایگاه سلامت در ۳۱ استان، ۳۶۰ پایگاه سلامت در کل کشور از جمله اقدامات انجام شده توسط جمعیت همیاران سلامت بوده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.