افزایش تعداد گروه های امداد ونجات در هر محله

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تعداد گروه های دوام تشکیل شده در سطح شهر تهران ، از هر محله یک گروه فراتر رفته و به ۴۶۰ تشکل مردمی امداد ونجات رسیده است.

عزیزاله رجب زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در برخی محلات دو تا سه گروه مردمی تشکیل شده و امسال به برنامه های تجهیز و پایدار سازی آنان پرداخته می شود.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به استقرار ۳۰۰ کانکس تجهیزات امداد ونجات ویژه شهروندان عضو گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله در سال جاری اظهار داشت:  با اجرای این طرح که حلقه تکمیلی تشکیل گروه های داوطلب مردمی در محلات است شهروندان آموزش دیده و تشکل یافته در قالب این گروه ها قادر به فعال شدن سریع هنگام وقوع زلزله و کمک رسانی در کنار نیروهای رسمی امداد گر هستند.
 رجب زاده با اشاره به آموزش شهروندان و ترویج فرهنگ آمادگی نقش موثری در کاهش خسارات و تلفات در سوانح طبیعی دارد، تصریح کرد: بستر سازی برای تشویق شهروندان به برخورداری از امکانات اسکان اضطراری از دیگر اقدامات ضروری است که دراین زمینه تهیه جعبه استان اضطراری ویژه خانواده و ترویج این الگو در  دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور با اشاره به اهمیت پایگاه مدیریت بحران در سطح نواحی ۲۲ گانه تهران،‌تصریح کرد: احداث ۱۳ پایگاه مدیریت بحران جدید در سال جاری در نواحی فاقد پایگاه ، پیش بینی و تصویب شده که شهرداری های مناطق زمین مورد نیاز را در اختیار سازمان ها بگذارند.
رجب زاده خاطر نشان کرد: مسئولیت ستاد های مدیریت بحران مناطق بر عهده شهرداران مناطق به عنوان روسای ستاد های مدیریت بحران است و شهرداران مناطق باید در این حوزه حضوری فعال داشته باشند./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.