افزایش تعرفه‌ها باید در جهت حمایت از” تولید” داخل باشد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: افزایش تعرفه‌ها نقش بسیار مهمی در حمایت از تولید داخل دارد که با این وجود همه باید به مصرف‌کننده و هم تولیدکننده توجه داشت.

محمدمهدی رهبری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها می‌تواند با حمایت از تولید داخل همراه باشد افزود: افزایش تعرفه‌ها به سبب اقتصادی بودن سبب حمایت از تولید داخلی می‌شود که در این شرایط باید هم به مصرف‌کننده توجه کرد و هم از تولیدات داخلی حمایت شود.
 
وی ادامه داد: ما در محصول برنج واردات بی‌رویه داریم با اینکه کشور ظرفیت‌های بالایی برای تولید و صادرات دارد ولی کشوری مثل ژاپن با مساحت کم برنج‌کاری در آن رونق دارد،‌ این کشور حدود ۹۰۰ درصد تعرفه برنج وارداتی داشت.
 
وی افزود: با تغییر در تعرفه می‌توانیم در جهت حمایت از تولید داخلی گام برداریم.
 
وی دربارهٔ اینکه افزایش تعرفه‌ها چه اندازه در کاهش قاچاق تأثیر دارد ادامه داد: قاچاق کالا در رابطه با افزایش تعرفه‌ها بحثی است که همیشه مطرح بوده که اگر تعرفه‌ها را بالا ببریم قاچاق کالا بسیار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: به نظر من قاچاق کالا باید کنترل شود و افزایش تعرفه نمی‌تواند چندان موثر باشد.
 
نماینده مردم رودسر و آملش در مجلس شورای اسلامی دربارهٔ جلوگیری از افزایش قاچاق گفت: برای کاهش قاچاق باید مرزها را کنترل کنیم و برای واردات یک برنامه حساب‌شده داشته باشیم.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر بعضی از مرزهای ما به سبب ناامنی کاملا رها شده نهایتا در رابطه با قاچاق کالا باید به دنبال راه چاره بهتری باشیم نه اینکه در میزان تعرفه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.