افزایش تعرفه گازبهای مشترکان پر مصرف/ گاز مشترکان بدحساب قطع می‌شود

۱۰م دیماه ،

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اعمال تعرفه افزایشی گاز بهای مشترکان پر مصرف خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که مشترکان بدهکار شرکت ملی گاز نسبت به پرداخت گازبهای خود اقدام نکنند، گاز آنها قطع می‌شود.

محمدرضا غروی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با اعلام این‌که شرکت ملی گاز برای اعمال مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی قبوض گاز‌بها را در سه رنگ صادر‌ می‌کند، گفت: این امر شرایطی را فراهم کرده است که مشترکان با رویت قبض گاز، مصرف فعلی خود را متوچه شده و با الگوی مصرف صحیح تطبیق دهند.

وی افزود: در این اقدام قبوض مشترکانی که الگوی مصرفشان در پله‌های اول و دوم طرح تفکیک ثبت شده است با رنگ سبز نشان داده می‌شود و قبوض آنهایی که می‌توانند با مصرف بهینه به الگوی مصرف نزدیک شوند با رنگ زرد صادر می‌شود و آنهایی که بیش از الگو، گاز مصرف کرده‌اند قبوضی با رنگ قرمز دریافت می‌کنند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: معنی رنگ‌بندی قبوض گازبها این است که اشخاص دارای قبض سبز هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و به تدریج با تغییر رنگ این قبوض مبالغ پرداختی برای گاز‌بها نیز افزایش خواهد یافت.

پرمصرف‌ها برای هر متر مکعب گاز ۳۵۰ تومان می‌پردازند

غروی توضیح داد: مشترکانی که در اقلیم‌های مختلف در پله اول قرار می‌گیرند برای مصرف هر مترمکعب گاز ۳۰ تومان و در پله دوم ۵۰ تومان پرداخت می‌کنند، اما به تدریج با افزایش مصرف گاز و خارج‌شدن از الگوی مصرف قیمت محاسباتی گاز مصرفی خانگی برای هر مترمکعب گاز به ۳۵۰ تومان افزایش خواهد یافت، بنابراین هرچه گاز کمتری مصرف شود، محاسبه‌ی قیمت گاز در پله‌های پایین محاسبه می‌شود و بالعکس.

به گفته‌ی او در هشت ماه اول امسال ۵۸ درصد مشترکان شرکت ملی گاز قبض سبز، ۳۳ درصد زرد و تنها ۹ درصد قبض قرمز دریافت کرده‌اند. این در حالی است که بررسی عملکرد مشترکان در سال ۹۰ نشان می‌دهد که ۳۳ درصد مشترکان قبوض سبز، ۴۶ درصد قبوض زرد و ۲۱ درصد قبوض قرمز دریافت کردند.

غروی با ابراز امیدواری از این‌که مشترکان شرکت ملی گاز با رعایت الگوی مصرف در ماه‌های سرد سال مصرف بهینه داشته باشند، یاد‌آور شد: با مصرف صحیح گاز نه تنها اشخاص می‌توانند به اقتصاد خانوار خود کمک کنند بلکه زمینه را برای برخورداری همه بخش‌ها از گاز فراهم می‌کنند.

گاز مشترکان بدحساب قطع می‌شود

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که ادامه عملیات گازرسانی مستلزم استمرار سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران است، گفت: بنابراین از کلیه‌ی مشترکان خانگی، صنعتی، تجاری و جایگاه‌های CNG درخواست می‌شود با پرداخت به موقع بدهی‌های خود در اجرای پروژه‌های گازرسانی به شرکت گاز کمک کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه مشترکان در زمان مقرر نسبت به پرداخت بدهی گازبهای خود اقدام نکنند، شرکت ملی گاز ناگزیر به انجام اقدامات مقتضی خواهد بود؛ به‌طوریکه قطع گاز بعضی مشترکان بدحساب از جمله این اقدامات است.

افزایش مصرف گاز امسال به سبب یک میلیون مشترک تازه

غروی با اشاره به این‌که متوسط مصرف گاز در سال جاری در ماه‌های ابتدایی ۳۶۹ میلیون مترمکعب بود، گفت: با افزایش دمای هوا مصرف گاز در آبان‌ماه به ۴۳۳ میلیون مترمکعب رسید.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این‌که روند مصرف گاز امسال مشابه سال قبل است، اظهار کرد: اما با نزدیک شدن فصل سرد روند مصرف گاز سیر صعودی خواهد داشت.

غروی پیش‌بینی کرد که روند مصرف گاز در فصل سرما افزایش بیشتری یابد، چرا که در یک سال قبل حدود یک میلیون مشترک تازه به تعداد مشترکان شرکت ملی گاز اضافه شده است که این امر به طور طبیعی سبب خواهد شد که روند مصرف گاز نسبت به سال قبل افزایش یابد.

این مدیر شرکت ملی گاز در پایان به مردم پیشنهاد کرد: با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از گاز شرایط را برای استفاده کلیه‌ی بخش‌ها از این سوخت مهم فراهم کنند.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.