افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی جهان, طلا در انتظار صعودهای بزرگ!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نگرانی سرمایه گذاران از اقدام نظامی غرب علیه سوریه

از آنجا که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توانست موافقت مقام های ارشد کنگره آمریکا را با اقدام نظامی محدود بر ضد دولت سوریه بدست آورد انتظارها برای افزایش طلا به پایان رسید و این موضوع با اولین پرتاپ سلاح جنگی صورت واقعی به خود خواهد گرفت

خبراقتصادی:طلا در کوتاه مدت و تحت تاثیر سفته بازی و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی و التهاب ناشی از اقدام نظامی غرب علیه سوریه افزایش می یابد. 

از آنجا که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توانست موافقت مقام های ارشد کنگره آمریکا را با اقدام نظامی محدود بر ضد دولت سوریه بدست آورد انتظارها برای افزایش طلا به پایان رسید و این موضوع با اولین پرتاپ سلاح جنگی صورت واقعی به خود خواهد گرفت.

تحلیلگران معتقدند در صورتیکه کنگره آمریکا با طرح اوباما برای حمله نظامی به سوریه موافقت کند، طلا به سطوح بالاتری صعود خواهد کرد.

بهای معاملات طلا برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات الکترونیکی بازار آمریکا روز سه شنبه بدنبال انتشار یافتن این خبر که روسیه پرتاب موشک در دریای مدیترانه را رهگیری کرده است، به رقم ۱۳۹۶ دلار صعود کرد و به مرز ۱۴۰۰ دلار نزدیک شد.

خبر پرتاب دو موشک به سمت شرق مدیترانه که خبرگزاری ریانووستی به نقل از وزیر دفاع روسیه منتشر کرد، تقاضای سرمایه گذاران برای طلا را که همواره یک پناه مطمئن در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی بوده، افزایش داد.

 این فلز گرانبها در جریان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ صعودهای بزرگی را تجربه کرده بود.

بازارها امروز بسیار ساکن می باشند و در انتظار دریافت اطلاعات بیشتری در مورد سوریه به سر می‌برند. تا آن زمان، ما شاهد مبادلات تجاری اندکی هستیم.

افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی سبب می‌شود تا سرمایه‌‌گذاران به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری به جای دارایی‌های پرخطرتری چون بازارهای بورس روی بیاورند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.