افزایش تنش با ایران بی ثباتی منطقه ای و زیان جهانی

به گزارش ایرنا از مالزی، در حالی که جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی برای مذاکره با گروه پنج به علاوه یک حسن نیت خود را به جامعه جهانی نشان داد، آمریکا به تحریک سران رژیم صهیونیستی به دنبال بی نتیجه بودن مذاکرات بود زیرا منافع واشنگتن در حقیقت در گرو بی ثباتی منطقه و بر هم خوردن آرامش در جهان است.

با وجود کارشکنی های صورت گرفته برای شکست مذاکرات در استانبول، این خواست جمهوری اسلامی ایران بود که توانست مذاکراتی را به دنبال داشته باشد که دو طرف آن را با دیدی مثبت می نگرند و این در حقیقت شکست تلاش های آمریکایی – صهیونیستی برای بی ثمر بودن مذاکرات بود.

طرف های مذاکره قرار است سوم خرداد ماه سال جاری دور بعدی مذاکرات را در بغداد از سر گیرند و بدون شک این بار نیز اتحاد واشنگتن – تل آویو برای بن بست مذاکرات شکل خواهد گرفت، زیرا هدف آنها افزایش تنش با ایران است که ثمری جز بی ثباتی منطقه ای و زیان جهانی ندارد.

بسیاری از کشورها نیز بارها مواضع خود در خصوص افزایش تنش با ایران را اعلام کرده و هر گونه اقدام و افزایش فشار علیه تهران را مساوی با بی ثباتی در منطقه وجهان دانسته و درباره آن هشدار داده اند.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز با هشدار نسبت به عواقب هرگونه اقدام علیه برنامه هسته ای ایران، گفت: اقدام علیه ایران بی ثباتی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، ‘کویچیرو گیمبا’ وزیر خارجه ژاپن که با روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت آحارونوت’ گفت و گو می کرد، افزود: ژاپن اقدام علیه ایران را نگران ‌کننده می‌داند و معتقد است که این اقدام موجب بی‌ثباتی منطقه خواهد شد.

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه سفر به سرزمین های اشغالی نسبت به حمله احتمالی نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی این رژیم نیز ابراز نگرانی کرده است.

این اظهارات نشان می دهد که جامعه بین الملل نسبت به عواقب هرگونه اقدام علیه ایران و افزایش تنش با این کشور آگاه است و مذاکره را تنها راه حل موضوع می داند.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز ماه پیش در دیدار با همتای صهیونیست خود گفت: به اسرائیل درباره هرگونه اقدام علیه ایران توصیه هایی ارائه کردیم. اکنون بهتر است راهکارهای دیگری برای مساله هسته ای ایران اتخاذ شود.

بسیاری از رسانه های صهیونیستی نیز بر این حقیقت اذعان دارند که هر روز بر تعداد کشورهای غربی که در حال پیوستن به فهرست رو به رشد کشورهایی که مخالفت اقدام علیه ایران هستند، افزوده می شود.

‘باب کار’ وزیر امور خارجه استرالیا درباره عواقب هرگونه اقدام علیه تهران هشدار داد و گفت: موضع استرالیا کاملا روشن است. اقدام علیه ایران به نفع تل آویو نخواهد بود.

‘توماس دیمایزیر’ وزیر دفاع آلمان نیز نسبت به اقدام علیه ایران هشدار داده و گفته است که اسرائیل و برخی از طرفداران اقدام علیه ایران برآوردهای درستی از عواقب و هزینه های حمله به ایران انجام نداده اند.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها در بحبوحه اعلام آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه و انتقاد کشورها از مواضع خصمانه تل آویو علیه ایران و حتی انتقادهای مقامات سابق و فعلی رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد که اقدام علیه ایران کار بسیار دشواری است و خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

به رغم افزایش فشارها از سوی واشنگتن بر جمهوری اسلامی ایران برای توقف برنامه هسته ای و طرح خواسته های غیرحقوقی درباره برنامه هسته ای ایران، تهران همواره آمادگی خود را برای حل و فصل موضوع از طریق مذاکره اعلام کرده و خود را برای مذاکرات سوم خرداد آماده می کند.

به نظر می رسد که طرف های اروپایی نیز اکنون دیگر خواسته توقف غنی سازی اورانیوم را فراموش کرده باشند زیرا مقامات تهران بارها تاکید کرده اند که حق هسته ای ملت ایران را قابل مذاکره نمی دانند و موضوع توقف فعالیت های هسته ای ایران در مذاکرات جایی ندارد.

حال که کشورهای غربی تبعات و آثار افزایش فشار علیه ایران و اقدام علیه این کشور را تا حدودی درک کرده اند، امید می رود به طور معقول به مذاکرات آتی و توافقات حاصل از آن بنگرند.

آساق**۳۳۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۷۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.