افزایش تهدید واشنگتن علیه قاهره

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری ” اهرام آنلاین”،نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دولت مصر هشدار داد قاهره در صورت عدم تامین امنیت دیپلمات‌های خارجی کمک‌های سالانه آمریکا را از دست خواهد داد.
«میت رامنی» اعلام کرد: دولت مرسی باید امنیت جانی دیپلمات‌های خارجی را تضمین نماید در غیر این صورت کمک بلاعوض ۱٫۳ میلیارد دلاری سالانه آمریکا را از دست خواهد داد.

این کاندیدای حزب جمهوریخواه گفت: ایالات متحده آمریکا پس از هجوم معترضان اسلام‌گرا به سفارت آمریکا در قاهره باید موضع جدی‌تری در قبال مصر اتخاذ کند.

وی همچنین افزود: مصر باید روشن سازد که آیا همچنان خواستار تداوم دوستی با واشنگتن و حمایت مالی از جانب کاخ سفید است یا خیر و بفهمد که باید به معاهده صلح با اسرائیل احترام بگذارد.

رامنی تصریح کرد: دولت مرسی باید در حفظ حقوق اقلیت‌های مصر کوشا باشد و در نهایت اینکه باید از سفارت‌خانه‌ ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها محافظت نماید.

انتشار فیلم موهن ضد اسلامی خشم مسلمانان مصر را برانگیخت و معترضان را واداشت تا از دیوار سفارت آمریکا در قاهره بالا رفته و پرچم ملی این کشور را پاره کنند. این در حالی است که نیروهای پلیس چندین روز است که خیابانهای منتهی به سفارت آمریکا را مسدود نموده اند.

وی تل‌آویو را نزدیک‌ترین متحد و بهترین دوست آمریکا در خاورمیانه می داند.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.