افزایش تولید، ۹۰ درصد مشکلات صنعت خودرو را مرتفع می کند

۲۰م آذر ،

صالحی نیا-معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش تولید، ۹۰ درصد مشکلات صنعت خودرو را مرتفع می کند

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید خودرو، ۹۰ درصد مشکلات این صنعت را مرتفع می کند .

صالحی نیا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: افزایش تولید خودرو و کاهش نرخ نهاده های تولید عواملی می باشند که منجر به منطقی شدن قیمت خودرو می گردد.
وی خاطر نشان کرد: میزان تولید سال جاری در مجموع کمتر از سال قبل خواهد بود اما سیاست خودروسازان این است که در ۴ ماهه پایانی سال میزان تولیدات خود را به اندازه مدت مشابه سال قبل شان برسانند.
کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو طی ۷ ماهه اول سال
صالحی نیا گفت: در مدت ۷ ماهه اول سال جاری حدود ۴۰ درصد کاهش تولید داشتیم اما در تلاشیم تا کاهش تولیدات در سال جاری به حداقل برسد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص ایجاد انگیزه برای افزایش تولیدات خودروسازان افزود: هر چند از نظر خودروسازان قیمت فعلی خودرو به میزانی نیست که برای آنها سبب انگیزه کند تا تولیداتشان را افزایش دهند اما امیدواریم تا نظرات و راه کارهای دستگاههای سیاستگذار و متولی به این کار کمک کند.

صالحی نیا در پایان در خصوص عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودرو اظهار کرد:‌عدم تامین نقدینگی و افزایش نهاده های مترتب بر تولید مشکلاتی را بر این حوزه تحمیل کرده بود که با تمهیداتی که تاکنون اندیشیده شده نه بصورت کامل اما تا حدودی اثر بخش بوده است.

دوشنبه ۲۰ آذر   ۱۲:۵۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.