افزایش تولید خودرو در جهان رتبه ایران در تولید خودرو چند است؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

افزایش تولید خودرو در جهان رتبه ایران در تولید خودرو چند است؟

افزایش تولید خودرو در جهان
رتبه ایران در تولید خودرو چند است؟

ممتازنیوز: سازمان بین‌المللی تولید کنندگان خودرو (OICA) اعلام کرد: تولید ۸۴ میلیون خودرو در جهان و در ایران ۹۸۲ هزار دستگاه شده است.

به گزارش ممتازنیوز، تولید خودرو در جهان در سال گذشته میلادی روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته و از تعداد ۸۰ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۲۰ دستگاه به ۸۴ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۹ دستگاه رسیده است.
این آمار شامل مجموع تولید اتومبیل های مسافربری،خودروهای سبک تجاری،مینی بوس ها ،کامیون ها ،اتوبوس ها و واگن‌های حمل ونقل است.
در این میان کشور چین بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان بوده و سال گذشته ۱۹ میلیون و ۲۷۱ هزارو ۸۰۸ دستگاه خودرو تولید نموده است که نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایشی ۸۵۲ هزار و ۹۳۲ عددی نشان می‌دهد.
بر اساس این آمار، اتحادیه اروپا با تولید ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو در مقام دوم قرار گرفته و آیالات متحده نیز با ۱۰ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۸۴ دستگاه در مکان سوم قرار دارد.
این در حالی است که بر اساس آمار سال ۲۰۱۱ تولید در اتحادیه اروپا کاهشی ۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۶۵۰ عددی داشته و ایالات متحده افزایشی ۱ میلیون و ۶۷۵ میلیون و ۳۲۴ عددی را به دست آورده است.
ژاپن نیز با تولید ۹ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۷۱۱ عددی در مکان چهارم قرار دارد.
در کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز آلمان با تولید ۵ میلیون ۶۴۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو در حالی در مکان اول قرار گرفته که سال ۲۰۱۱ تولیدی ۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۱۸ عددی داشته است. در اتحادیه اروپا پس از آلمان کشور های اسپانیا و فرانسه قرار گرفته‌اند که همانند آلمان با کاهش تولید نسبت به سال ۲۰۱۱ مواجه بوده‌اند.
اسپانیا در سال میلادی گذشته ۱ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۱۷۹ دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به سال قبل ۳۷۴ هزار و ۵۰۳ عددی را نشان می‌دهد.
فرانسه هم با کاهش ۳۲۷ هزار و ۱۲۴ عددی در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و ۱ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۶۵ دستگاه خودرو تولید نموده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاعات آماری سازمان بین المللی تولید کنندگان خودرو (OICA) ، کارشناسان علاوه بر بحران مالی اتحادیه اروپا، تحریم های ایالات متحده و این اتحادیه علیه ایران را عامل مهمی در رکود صنعت خودرو و زیان تولید کنندگان بزرگ خودروی این کشور همانند سیتروئن و پژو دانسته‌اند.
براساس این آمار ایران در مکان هیجدهم دنیا قرار گرفته است و پس از ترکیه با فاصله اندک ۸۳ هزار و ۲۲۹ عددی در تولید، مقام دوم در خاورمیانه را در اختیار دارد.
ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی ۹۸۹ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودرو تولید نموده در صورتی که قبل از شدت گرفتن تحریم‌های بین المللی علیه این کشور و در سال ۲۰۱۱ رتبه اول خاورمیانه را با تولیدی ۱ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۵۰۵ عددی را در دست داشته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.