افزایش حقوق حداقل‌بگیرها باید به ۷۰۰هزار تومان برسد

۲۱ آبان ،

55-58.jpg

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: تاکنون به صورت مکرر و مکتوب افزایش حقوق حداقل‌بگیرها به ۷۰۰ هزار تومان را درخواست کرده‌ایم.

علی اکبر خبازها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: وی خواستار افزایش حقوق حداقل‌بگیرهای تامین اجتماعی به ۷۰۰ هزار تومان شده بود و در حال حاضر نیز رییس سازمان تامین اجتماعی در پی اعمال این افزایش و اخذ منابع مالی در جهت تحقق آن است.

وی افزود: علی‌رغم ارائه درخواست‌های مکتوب در این زمینه تاکنون پاسخ مثبت و یا منفی دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم افزایش حقوق حداقل‌بگیرها به ۷۰۰ هزار تومان در قالب اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری محقق شود.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به روز «خانواده و تکریم بازنشسته» مهم‌ترین معیشت بازنشستگان را مشکل معیشت عنوان کرد و گفت: با توجه به تورم جاری و افت شدید ارزش پول ملی، بازنشستگان نیز با مشکلات معیشتی عدیده‌ای روبرو می باشند.

به گفته خبازها، اجرای مسافرتهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی و اعطای وام‌های ضروری ودیعه مسکن، ازدواج فرزندان و … از جمله درخواست‌های بازنشستگان تامین اجتماعی است، چرا که این اشخاص عمری را در خدمت کشور بوده‌اند و حال حق دارند از حداقل‌های معیشت برخوردار باشند.

وی در زمینه ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت، تاکید کرد: به شدت مخالف هر گونه دخل و تصرف در سرمایه درمان تامین اجتماعی هستیم.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی افزود: نباید کسی را که ۶۰ سال بیمه‌پردازی داشته است با فردی که تاکنون حتی یک ماه نیز بیمه‌پردازی نکرده، یکسان کرد و حق استفاده از بیمارستان‌ها و مراکز ملکی تامین اجتماعی باید محفوظ باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.