افزایش رسمی قیمت خودرو عامل رشد دوباره قیمت‌ها

افزایش رسمی قیمت خودرو عامل رشد دوباره قیمت‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علامه معتقد است: افزایش قیمت رسمی خودرو در شرایطی که ارتباط بین دلالان با سیستم فروش خودروسازان برقرار است، حاصلی جز دامن زدن به رشد بیشتر قیمت‌های بازار نخواهد داشت.

امرالله امینی، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: در شرایط فعلی به هر میزانی که قیمت رسمی خودروها افزایش یابد به همان نسبت نیز قیمت بازار این محصولات افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه مردم عادی اکثرا موفق به خرید مستقیم خودرو از خودروساز نشده و ناچار به دریافت این محصولات با قیمت‌های بالاتر از دلالان و نمایندگی‌های فروش خودروسازان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کوچکترین تصمیم خودروسازان در بخش فروش آن‌ها به سرعت به اطلاع دلالان و واسطه‌ها می‌رسد تا آن‌ها بتوانند خودروهای عرضه‌ شده را جمع‌آوری و با قیمتهای بالاتر عرضه کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه ادامه داد: متاسفانه خودروسازان داخلی به صورت کاملا انحصاری عمل می‌کنند به‌گونه‌ای که هر زمان که صلاح دیدند، تولید را افزایش و هر زمان که لازم بود تولید را کاهش و به این ترتیب قیمت خودرو را افزایش می‌دهند.
امینی تصریح کرد: خودروسازان علاوه بر تولید انحصاری مورد حمایت نیز قرار می‌گیرند در حالیکه سازمانهای نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با تشدید نظارتها با خودروسازان متخلف برخورد کنند.
 طبق اخبار غیررسمی به دست آمده اعضای کمیته قیمت‌گذاری خودرو در جدیدترین جلسه خود با افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو موافقت کرده‌اند.

جمعه ۱۴ مهر   ۱۲:۴۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.