افزایش رشته‌های ارشد و دکتری از اولویت پردیس تازهالتاسیس دانشگاه ارومیه

۲۶فروردین۱۳،

مسئول راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه، گفت: مجوز ایجاد پردیس دانشگاه ارومیه از سوی دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی معاونت آموزشی وزارت علوم در آبان ماه سال قبل به دانشگاه ارومیه ابلاغ شد و این پردیس فعالیت رسمی خود را از ششم آبان ماه ۹۱ آغاز کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر نادر پورمحمود با اعلام این خبر، اظهارداشت: در پی رایزنی با معاونت آموزشی وزارت علوم، مجوز ایجاد ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هشت رشته در مقطع دکتری برای پردیس اخذ شد که فعالیتی بسیار چشمگیر در فرصتی اندک بود.

پورمحمود با اشاره به فرایند پذیرش دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: بیش از ۳۶۰ داوطلب برای پذیرش در این مقطع ثبت‌نام کرده بودند که ۱۹۱ نفر نمره قبولی کسب کرده و هم اکنون ترم تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

مسئول راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه، افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری از اولویت‌ها و ضرورت‌های کاری این پردیس عنوان کرد و گفت: با توجه به اساتید مجرب و امکانات و آزمایشگاه‌های پیشرفته موجود در دانشگاه ارومیه درصدد هستیم مجوز تعداد بیشتری از رشته‌ها را از وزارت علوم اخذ کرده تا بتوانیم داوطلبان بسیاری را از استان آذربایجان غربی، استان‌های همسایه و همچنین کشورهای همجوار پذیرش کنیم.

وی با اشاره به طراحی برنامه‌های فرهنگی ویژه دانشجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بکار پردیس، ایجاد تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی برای سیاست گذاری‌های پردیس در نظر گرفته شده است که جزئیات آن بزودی اعلام می‌شود.

پورمحمود در خصوص شهریه‌های پرداختی توسط دانشجویان در این پردیس، گفت: میزان شهریه‌ با تصویب هیأت امناء دانشگاه اعمال می‌شود، البته برای تسهیل در پرداخت شهریه‌ها، تمهیداتی فراهم شده است که دانشجویان بتوانند شهریه خود را در دو قسط پرداخت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.