افزایش سرعت iبه ۹۰ کیلومتر با افتتاح آزاد راه بندر عباس – باغات

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

افزایش سرعت iبه ۹۰ کیلومتر با افتتاح آزاد راه بندر عباس – باغات

عصر خودرو : معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌ا در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح آزادراه بندرعباس – باغات، سرعت خودورها در این مسیر از ۳۰ iبه ۹۰ کیلومتر افزایش یافته است، گفت: این پروژه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از مهر خیراله خادمی با اشاره iبه افتتاح بزرگراه بندرعباس – باغات، اظهار داشت: این پروژه در انتهای استان هرمزگان – سیرجان و انار واقع شده است که امروز در حدفاصل بندرشهید رجایی با منطقه باغات استان هرمزگان مورد iبهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طول این قسمت ۲۴۲ کیلومتر است، گفت: ادامه این مسیر بطول ۳۰۰ کیلومتر iبه سمت استان کرمان می رود و در آینده نزدیک iبه iبهره برداری خواهد رسید.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های وزارت راه و شهرسازی با اشاره iبه حمل و نقل ۶۰ درصد واردات بندر شهید رجایی از این مسیر، بیان نمود: بنابراین با توجه iبه اینکه ۵۰ درصد بارهای ورودی و خروجی از این مسیر ترانزیت میشود ساخت این آزادراه اهمیت ویژه ای داشت.
خادمی افزود: این آزادراه بخشی از کریدور شمال – جنوب است که از بندرعباس iبه سمت شمال کشور می رود و ترافیک بالای کامیون ها در این مسیر، مشکلات بسیاری را بوجود آورده بود.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار کامیون در این مسیر رفت و آمد دارند، اظهار داشت: تردد این کامیون ها سبب ایجاد صف های طولانی و ترافیک سپر iبه سپر در این منطقه شده بود و خودروها در iبهترین وضعیت نمی توانستند بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت ، سرعت داشته باشند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها تصریح نمود: ترافیک سنگین این مسیر که ۹۰ درصد متعلق iبه کامیون ها است، علاوه بر مصرف سوخت و وقت، سبب تصادف های بسیاری می شد که iبها های بالایی را iبه کشور تحمیل می نمود.
خادمی با بیان اینکه هم اکنون سرعت تردد در این آزادراه iبه ۹۰ کیلومتر رسیده است، اظهار داشت: احداث باند تازه، تفکیک خطوط وعرض ۱۱ متری هر باند از مشخصه های این آزادراه است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها اعتبار iبها شده برای مسیر بندرعباس – باغات را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان نمود و افزود: در طول این مسیر، قطعه ای با ۴ خط احداثی تازه و با مشخصات آزادراهی و ۴۱ پل بزرگ با طول ۱۴۹۰ متر و دو دوستگاه تونل iبه طول ۱۴۲۰ متر ساخته شده است.
خادمی تصریح نمود: همچنین در این مسیر، ۹ تقاطع غیرهمسطح برای برقراری ارتباط طرفین اتوبان احداث شده است تا مسافران در عرض اتوبان iبه راحتی تردد نمایند.

یکشنبه ۷ آبان   ۶:۳۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.