افزایش سفرهای جاده‌ای مردم ادامه دارد

سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته باز هم افزایش یافت و با وجود قرمز بودن استان‌های مختلف از نظر شیوع ویروس کرونا مردم همچنان سفرهای خود را به مناطق مختلف کشور ادامه داده و بیشتر کرده‌اند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که گذشت سفرهای مردم مانند دو هفته پیش رو به افزایش بود و تقریبا همه استان‌ها این روند را داشته‌اند. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در روزهای دوازدهم تا هجدهم شهریور ماه، متوسط تردد بین استانی به یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۳۸۶ وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش شش درصد افزایش داشته است. البته این آمار کاهش ۹ درصدی را در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

در این بازه زمانی حدود هفت میلیون و ۸۷۰ هزار خودرو در محورهای برون شهری مشاهده شدند که حدود ۲۰۰ هزار خودور کمتر از هفته قبل از این بررسی بوده اما با این وجود آمار تردد بین استانی بیشتر شده که نشان می‌دهد تعداد جابجایی مردم از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه و رفت و آمد آن‌ها در محورهای مواصلاتی افزایش بیشتری داشته است.

در این میان خودروهای تهران و البرز از پلاک‌های غیر بومی کشور بازهم سهمی حدود ۲۰ درصد داشته و صدرنشین سفرهای جاده‌ای بوده‌اند. پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و آذربایجان غربی در در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در هفته گذشته سفرهای مردم در اکثر استان‌های کشور روند افزایشی نسبت به هفته قبل از آن داشته است. بر اساس این آمار ترددهای جاده‌ای در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه استان‌های گیلان، خراسان شمالی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب ۲۳ درصد، ۱۷ درصد، ۱۶ درصد و ۱۶ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش یافته است و از سوی دیگر کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان نیز بیشترین کاهش تردد هفتگی را با منفی ۱۰ درصد، منفی پنج درصد، منفی  چهار درصد و منفی  چهار درصد نسبت به هفته قبل از این گزارش تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که دیگر استان‌های کشور همگی با افزایش سفرهای جاده‌ای مواجه شده‌اند و این گزارش می‌گوید که خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر بیشترین افزایش تردد بین استانی را با ۱۱ درصد، هشت درصد، چهار درصد و یک درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده و بیشترین تردد بین استانی نسبت به هفته قبل از این آمار به استان های ایلام، مازندران، گیلان، کهکیلویه بویر احمد و قم به ترتیب با ۳۷ درصد، ۲۲ درصد، ۲۱ درصد، ۱۲ درصد و ۱۲درصد رشد اختصاص دارد.

این افزایش ترددها در حالی در هفته گذشته رخ داد که سفرهای مردم پس اعمال ممنوعیت‌های کرونایی در هفته پایانی ماه گذشته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا کاهش یافته بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.