افزایش سفرهای هوایی علیرغم گران شدن قیمت بلیط هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست هواپیما و افزایش ۱۸ درصدی پذیرش مسافران در هفت ماه ابتدایی ماه جاری خبر داد.

رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست هواپیما در ایران

عابدزاده در هشتمین نمایشگاه هوایی و هوانوردی ایران اظهار کرد: طبق آخرین آمار از فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی در هفت ماهه ابتدای سال جاری شاهد رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست، رشد ۱۸ درصدی پذیرش مسافران و افزایش ۱۲ درصدی حمل‌ونقل هوایی بوده‌ایم. وی افزود: میانگین جهانی این رشد هفت درصد و منطقه خاورمیانه هشت درصد بوده است که این نشان می‌دهد تحولی در زمینه‌ی هوایی و هوانوردی در حال وقوع است. 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که ۵۰ شرکت دانش‌بنیان خصوصی در زمینه هوا و فضا در ایران فعال هستند، تصریح کرد: البته جمهوری اسلامی ایران خود را به این تعداد محدود نکرده و هم‌اکنون ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه به ثبت رسیده‌اند. همچنین پیش‌بینی ما این است که این دو بخش رشد مضاعفی را در سال‌های آینده تجربه کنند.

عابدزاده به برخی دستاوردهای در زمینه‌ هوایی و هوانوردی کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد مسیرهایی جهت اتصال آسیا به اروپا، تجهیز صنایع هوایی کشور به سامانه ارتباطی، توسعه ظرفیت فرودگاه‌ها، توسعه فرودگاه امام خمینی (ره)، بهبود کارآمدی و ایمنی فرودگاه‌ها، آزادسازی نرخ بلیت و ارتقاء خدمات به مسافرین از جمله دستاوردهای دو سه سال اخیر بوده است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به عرصه هوایی کشور ادامه داد: ما معتقدیم باید فراتر از رشد جهانی حرکت کنیم. افق دید ما این نیست که مثل کشورهای همسایه دو برابر مسافر جابه‌جا کنیم، بلکه می‌خواهیم به رشد چندین برابر برسیم و در نظر داریم تا ۱۰ سال آینده ۷۵ تا ۸۰ میلیون مسافر را در سال جابه‌جا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.