افزایش سقف استخدام معلولان در دستگاه های دولتی

سقف استخدام معلولان در دستگاه های دولتی از ۳ درصد به ۵ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با توجه به این که ۱۰ سال از قانون جامع حمایت از تصویب حقوق معلولان۱۰میگذرد تنها بسیاری ازدستگاه های مسئول از اجرای موادی ازآن چون استخدام معلولان طفره میرو ند.
استعداد بسیار خوبی در رشته تحصیلی خود دارید اما به علت معلولیت و محدودیت های جسمی و حرکتی، توانایی های شما نادیده انگاشته شود، آنگاه تمام انگیزه های خود را برای داشتن آیندهای روشن سرد و بی روح خواهید یافت. نداشتن شغلی مناسب به معنای پایان زندگی نیست. اما ایجاد فرصت های شغلی برای تمامی افراد بالاخص معلولان باعث تابش انرژی مثبت و خودباوری در اداره آنها خواهد شد.  
هر انسانی در راستای نیل به اهداف متعالی فردی و اجتماعی همچنین تامین نیازهای زندگی باید تلاش کند و بنا به استعدادها و علائق خویش در حیطه شغلی مناسب به فعالیت بپردازد. حال، افراد معلول با نیازهای ویژه و خاص در زمینه ایجاد فرصت های شغلی چه سهمی دارند؟  
بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مدتی است که در دستور کار قرار گرفته که نوید بخش افزایش اشتغال معلولان در ستگاه های دولتی است.
فاطمه آلیا  ،عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان بااشاره به اینکه قانون جامع حمایت ازمعلولان نیازمند به بازنگری اساسی دارد،گفت : دربندهایی ازاین قانون حمایت‌هایی ازمعلولان شده است اما با گذشت چندسال این حمایت‌ها اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه قانون جامع حمایت ازمعلولان در کشور وجود دارد واین قانون درزمان کوتاهی توسط شورای نگهبان به تأیی درسید بندهایی ازاین قانون نیازمند به بازنگری دارد که باید سریعا این بازنگری صورتگیرد.
آلیاتاکید کرد : باید موارد جدیدی درقانون اعمال شود به طوری که درحال حاضر معلولان با مشکلات متعددی دربحث اشتغال،مسکن،توانمندسازی روبروهستند.
 سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در خصوص بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان،افزود:‌ پیش‌نویس لایحه بازنگری قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان آماده شده و این پیش‌نویس درهفته جاری به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: درقانون جدیدحمایت ازحقوق معلولان موارد خوبی درنظرگرفته شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش استخدام معلولان اشاره کرد که دراین بازنگری موضوع استخدام معلولان در دستگاه های دولتی از ۳ به ۵  درصد افزایش پیدا کرده است.
قانون حمایت ازحقوق معلولان درسال۱۳۸۳ درمجلس تصویب شد اما بازخورد و عملکرد مناسبی برای معلولان نداشت ، با بازنگری این قانون امکانات فراوانی برای معلولان در نظر گرفته شده است که امید به زندگی را در میان این قشر بالا می برد. /ف
گزارش از سمیه زرچینی


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۹نظر ثبت شده
  1. امین:

    من دنباله کار میگردم خیلی وقته بیکارم از بیکاری دارم میمیرم زجر میکشم من هر جا میرم برام کار نمیده میگه ب معافیت ها کار نمیدم از طریق گوشم
    لطفا به من کمک کنید و من کار کنم جبران میکنم

  2. مصطفی:

    سلام من معلول جسمی حرکتی برادر شهید هستم داری مدرک فوق دیپلم کامپیوتر دوست دارم در شهرداری و سپاه کار کنم
    من خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران هستم ۰۹۳۵۶۷۲۹۰۸۰

  3. ملیحه:

    سلام ملیحه هستم معلول جسمی حرکتی داری مدرک فوق لیسانس هنر.بشدت نیازمنده کارم دوستدارم در بهزیستی اصفهان. یا تدریس در دانشگاه یا در بانک کار کنم کمکم کنید.سال نو مبارک.

  4. مرتضی:

    سلام مطالب خیلی عالی بودن مرسی
    من یک فرد معلول هستم که مرک فوق دیپلم کامپیوتر دارم نمی توانم هرینه برای ادامه تحصیل جمع کنم و دنبال کار می گردم و به کمک شما نیاز دارم.

    • مجتبی:

      با سلام واحترام
      بنده دارای معلولیت جسمی حرکتی بامدرک فوق دیپلم کامپیوتر
      بنده با پدر وما در پیر و سالخورده زندگی میکنم بدهی هم دارم
      لطفا جهت استخدام ار اداره بهزیستی شهرستان شادگان مرا راهنمایی کنید تا در آزمون استخدامی سازمان بهزیستی شرکت کنم
      اجرتان نزد امام زمان (عج)

  5. مسلم:

    سلام مطالب خیلی عالی بودن مرسی
    من یک فرد معلول هستم که مرک فوق دیپلم کامپیوتر دارم نمی توانم هرینه برای ادامه تحصیل جمع کنم و دنبال کار می گردم و به کمک شما نیاز دارم.

  6. رقیه:

    سلام مطالب بسیار عالی بود ممنونم.
    ببخشیدبعد از فارغ التحصیلی برای استخدامی باید کجارفت؟لطفا جواب بدین

  7. علی رضا دانش:

    سلام ما در شهر رشت چیزی از این قانون ملاحظه نکردیم من اول دیپلم گرفتم بعد فوق دیپلم وبعد لیسانس را در سال ۹۱ گرفتم در طی این ۷ سال کاری برایم پیدا نشد خیلی ها مثل من هستند و معلولین حق زندگی ندارند

    • اصغر شیری:

      سلام.من فردی معلول هستم.فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته تاریخ هستم.در سالفارغ التحصیل شدم.خواهش مندم مشکل ایشان را حل نمایید.اصغر شیری رحمت آبادی. ساکن استان قزوین.۰۹۱۹۶۱۷۷۳۲۶

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.