افزایش سن استخدامی زنان دارای فرزند

معاون حمایت و سرمایه های انسانی مرکز امور زنان و خانواده گفت: بر اساس لایحه ای پیشنهادی که به زودی به دولت ارسال می شود سن استخدامی زنان دارای فرزند از ۲۶ به ۲۹ سال افزایش می یابد.

پروین هدایتی درگفتگو با خبرنگارمهر با بیان این که برای تحکیم بنیان خانواده و استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل زنانی که دارای فرزند هستند، لایحه ای تنظیم شده است تا به حداکثر سن تمام زنانی که دارای فرزند هستند ۳ سال افزوده شود گفت: تمام مستندات قانونی این لایحه تنظیم شده و مکاتباتی نیز برای دریافت نظر بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور و فروزنده شده است تا پس از اعمال نظرات آنها، این لایحه به دولت ارسال شود.

به گفته هدایتی، بر اساس این لایحه سن استخدامی زنان دارای فرزند از ۲۶ به ۲۹ سال افزایش خواهد یافت.

معاون سرمایه های انسانی مرکز امور زنان و خانواده از تصویب تغییر ساعت کار بانوانی که دارای شرایط خاص هستند خبر داد و گفت: بر طبق این طرح زنان دارای فرزند زیر ۷ سال، زنان سرپرست خانوار، زنانی که فرزند یا همسر معلول دارند و یا فرزند و همسر آنان دارای بیماری لاعلاج است باید بتوانند به جای ۴۴ ساعت در هفته ۳۶ ساعت مشغول به کار باشند ولی مزایای دریافتی آنان به صورت کامل است که این طرح در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و برای تصویب نهایی به مجلس می رود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بیمه زنان خانواده گفت:این طرح نیاز به کارفرمای مجازی دارد و آنچه در اصول بیمه نامه ها وجود دارد اینست که باید بخشی از حق بیمه توسط کارفرما و بخشی توسط فرد بیمه شده تامین شود.

وی در خصوص تامین بخش مالی که بر عهده زنان خانه دار است افزود: برای حل این مشکل اولا باید مشخص شود که کارفرمای خانم خانه دار کیست و اینکه این حق بیمه از طرف چه کسی تامین می شود.

به گفته هدایتی حق عائله مندی از فیش های حقوقی مردان، پرداخت یارانه ها، استفاده از منابع خاص دولتی که در انتهای لیست این فهرست قرار دارد و حمایت از جانب دولت از طریق صندوق ذخیره ارزی از جمله مواردی است که در این زمینه پیش بینی شده است.

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تمامی اینها در مراحل کارشناسی است و باید پس از بررسی تصویب شود گفت: سازمان های بیمه گری باید بیایند تا در این زمینه با ما شریک شوند تا با سرمایه گزاری بتوانند به عنوان منابع ورودی در این زمینه وارد عمل شوند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.