افزایش سیل مهاجرت از اروپای بحران زده به آلمان

۱۹اردیبهشت،

سیل مهاجران از کشورهای بحران زده جنوب اروپا مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان به آلمان سرازیر شده و بزرگ‌ترین افزایش میزان مهاجرت به این کشور طی بیست سال قبل را رقم زده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آمارهای رسمی، ۱٫۰۸۱ میلیون مهاجر سال قبل وارد آلمان شدند که ۱۳ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۱ و بالاترین رقم از سال ۱۹۹۵ بود.

شمار مهاجران از کشورهای شرقی که در سال ۲۰۰۴ یا ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوستند و اعضای جنوبی منطقه یورو که با رکود و بیکاری بالا روبرو می باشند، بیشتر بود. به عنوان مثال شمار مهاجران از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا بین ۴۰ تا ۴۵ درصد در مقایسه با سال پیش افزایش داشت اما مهاجرت از این کشورها در مقایسه با لهستان و رومانی بسیار پایین‌تر بود.

آلمان با اصلاحات ساختاری که یک دهه قبل انجام داد و همچنین رقابت پذیری شرکت‌های کوچک و متوسط و نرخ‌های بهره اندک، در برابر بحران بدهی منطقه یورو به خوبی مقاومت کرده است.

نرخ بیکاری در این کشور ۶٫۹ درصد است؛ در مقابل از هر چهار اسپانیایی و یونانی، یک نفر بیکار است و نرخ بیکاری جوانان در این کشورها نزدیک به ۶۰ درصد است.

به گزارش رویترز، این امر آلمان را که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است با وجود موانع متعددی مانند زبان، به مقصد جذابی برای مهاجران تبدیل کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.