افزایش شمار بنزین دزدان آلمانی

افزایش بهای سوخت بر شمار بنزین دزدان آلمانی افزوده است

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان، شمار بنزین دزدان آلمانی تنها در یکی از پمپ بنزین های شهر هامبورگ آلمان، ظرف دو هفته گذشته به ۲۰ نفر رسیده است.

به گزارش سِت.دِ.اف، افزایش قیمت بنزین با افزایش بزه های اجتماعی همراه شده است؛ بطوری که دیگر برخی رانندگان آلمانی علاقه ای به پرداخت پول بنزین باک خودروی خود ندارند.

“سون ریکن”، خبرنگار این شبکه آلمانی با اشاره به اینکه این ایستگاه سوخت رسانی در هامبورگ برای بنزین دزدان به پمپ بنزینی محبوب و دوست داشتنی تبدیل شده است، اظهار داشت: در آخرین مورد از این سرقت که از طریق دوربین های مخفی جایگاه دار پمپ بنزین در ایستگاه نصب شده بود، راننده سارق بنزین شناسایی شد. دونالد اشتاگینوس، جایگاه دار پمب بنزین هامبورگ با نگاه به فیلمهای ضبط شده دوربینهای مخفی اش گفت: این راننده، پریروز بیش از ۱۱۳ یورو از پمپ بنزین سرقت کرده است. خبرنگار این شبکه با اشاره به اینکه تابحال شش هزار یورو از بنزین های این مرد جایگاه دار ایستگاه سوخت رسانی در آلمان به سرقت رفته است، افزود: بر اساس مطالعه ای که پورتال اینترنتی «اتو» در آلمان انجام داده است، ظرف دو سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ افزایش قیمت بنزین، میزان سرقت از پمپ بنزیها را در آلمان بشدت افزایش داده است.

توماس دوت، کارشناس حقوقی اتحادیه جایگاه داران سوخت آلمان در اینباره خاطر نشان کرد: افزایش بهای سوخت به دزدی بنزین دامن زده است. در واقع زمانی که قیمت سوخت بطور مثال پیش از آغاز تعطیلات سال نو بالا می رود، میزان سرقت از جایگاه های عرضه سوخت نیز افزایش می یابد. سِت.دِ.اف در ادامه با بیان اینکه در برخی موارد هم سارقان بدون خودرو به سرقت بنزین روی می آورند، ابراز داشت: اگر مجازات مناسبی برای این نوع سرقت در نظر گرفته شود، بی شک بازدارنده خواهد بود. او با اعلام اینکه دزدی بنزین در آلمان به لحاظ حقوقی بعنوان یک اشتباه و لغزش کوچک شناخته می شود، تصریح کرد: قوانین موجود تنها میان سرقت و فریبکاری را متمایز کرده است که البته تشخیص سرقت فریبکارانه را مشکل می کند.

پروفسور برند رودگر زونن، کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی در اینباره اظهار داشت: مجازات این جرم یا جریمه نقدی است و یا در صورت فقدان استطاعت مالی، عاری از اعمال مجازات است. اشتاگینوس، جایگاه دار عرضه سوخت در ادامه گفت: این مساله مثل یک زنجیر به هم متصل است، اگر من نتوانم بنزین بفروشم پس نمی توانم از عهده هزینه ها و مخارج این جایگاه نیز بربیایم. این شبکه در پایان گفت: اشتاگینوس پس از اعلام یکی از این سرقتها به پلیس اکنون باید حدود شش ماهی برای آنکه سارق مجرب تحت بازجویی قرار گیرد، منتظر بماند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.