افزایش شهریه ای برای دانشجویان شبانه مقطع دکتری رخ نداده است

افزایش شهریه ای برای دانشجویان شبانه مقطع دکتری صورت نگرفته و راوی اشتباه اعلام کرده ا ست.

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: شهریه مقطع دکتری شبانه دانشگاهیان در رشته های علوم تجربی و فنی مهندسی بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان است که اگر بیشتر از این باشد تخلف محسوب می شود .

وی افزود: سال گذشته شهریه این دانشجویان ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده که مقدار کمی افزایش داشته است.

دانشجو تصریح کرد: در رشته های علوم انسانی سال گذشته شهریه ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بوده که هم اکنون ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان شبانه از آزمون نیمه متمرکز انتخاب می شوند یعنی از طریق رتبه بندی آزمون نیمه متمرکز، بنابراین عملا خارج از آزمون دانشجویان وارد می شوند.

*هزینه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های خارج بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است
دانشجو در ادامه گفت: برای هر دانشجو در مقطع کارشناسی سرانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه می گذارد و این مازاد بر ظرفیت است چرا که دانشگاه توان بیشتری می گذارد تا آن افراد که متقاضی هستند در خارج از ظرفیت پذیرش شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا این پرداخت هزینه ها از سمت دانشجویان زیاد نیست گفت: اگر دانشجویی بخواهد در دانشگاهی که همتراز ایران است در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کند و این در حالی است که با ۵۰ میلیون تومان می تواند به راحتی در کشور خودش ادامه تحصیل دهد./ح


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سارا:

    دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان پذیرش دکترای سال ۹۱ در تاریخ ۱۸/۱/۹۲ افزایش شهریه تقریبا دو برابر کرده است در حالی که موقع پذیرش بارها از دست اندرکاران درباره شهریه سوال کردیم و به خاطر پایین تر بودن شهریه اینجا نسبت به تهران اقدام به شرکت در مصاحبه این دانشگاه نمودیم حال چه کسی پاسخگوست؟؟؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.