افزایش صادرات غیر نفتی با هدایت عرضه و تقاضا

۱۰م دیماه ،

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: مدیریت عرضه و تقاضا در این مرکز زمینه ساز رونق تولید داخلی و افزایش صادرات غیرنفتی شده است.

صمد کریمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: حدود ۲۸ میلیارد دلار صادرات  و ۳۷ میلیارد دلار واردات غیر نفتی در هشت ماه امسال  و همچنین صادرات نفت و گاز حاکی از تراز تجاری مثبت کشور تا پایان سال است.
وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد صادرات کشور به قاره آسیا و ۷۰ درصد واردات نیز از این قاره بوده است ، گفت : این مهم  از مدیریت هوشمندانه مرکز مبادلات ارزی حکایت دارد که توانسته است اثر تحریم ها را که بر ارزهای جهان روا در عملیات تجاری تمرکز دارد ؛ به حداقل برساند.
کریمی افزود: تدبیر حرکت به سمت ارزهای بازار هدف ، تغییر الگوی تجاری کشور را با گذر از ارزهای جهان روا به سمت ارزهای ملی سوق داده است.
وی با اشاره به ۷۷ روز کاری مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: در این مدت تامین ارز برای واحدهای تولیدی از ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد قبل است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: امروز نرخ مبادله ای هر دلار با اندکی کاهش به ۲۴ هزار و ۵۸۰ ریال و قیمت مبادله ای هر یورو هم با ۵۸ ریال کاهش به ۳۲ هزار و ۴۸۶ ریال رسید.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.