افزایش صادرات و کاهش مصرف داخلی سیمان

نوشته شده در تاریخ ۳۰/آذر/ – ۱۳:۵۴ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان خبر داد:

خبرگزاری : دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان با بیان اینکه ایران از نظر وزنی بزرگترین صادرکننده سیمان و کلینکر در جهان است، گفت: میزان صادرات سیمان و کلینکر در هشت ماهه سال جاری ۳/۶ درصد رشد داشته‌است.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان این که میزان تولید کلینکر در هشت ماهه سال جاری ۵۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تن و میزان تولید سیمان ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن  بوده‌است،‌ افزود: میزان تولید کلینکر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد بیشتر است.

به گفته او، در مدت زمان یاد شده ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در بازار داخلی توزیع شده که حکایت از کاهش ۵/۷ درصدی نسبت به سال ۹۲ را دارد.

شیخان با بیان اینکه ایران در هشت ماه گذشته به کشورهای افغانستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و مصر سیمان و کلینکر صادر کرده‌ است، اظهار کرد: در این مدت میزان صادرات سیمان ایران ۹ میلیون و ۲۵۱ هزار تن و میزان صادرات کلینکر ۴ میلیون و ۱۴۱ هزار تن بوده‌ است.

به گفته دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان، میزان صادرات سیمان از ابتدای سال ۹۳ تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش و صادرات کلینکر ۵۰ درصد رشد داشته‌ است.

شیخان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات سیمان و کلینکر از کشور تا پایان سال جاری به ۱۹ میلیون تن افزایش یابد که این موجب می‌شود عنوان بزرگترین صادرکننده همچنان برای کشورمان حفظ شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.