افزایش فروش ۱۰۰ شرکت برتر ایران

۰۱م اسفند ،

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، میزان فروش ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۹۰ را ۲۶۴ هزار میلیارد ریال با رشدی معادل ۲۹٫۶ درصد نسبت به سال ۸۹ اعلام کرد و گفت: ۱۰ شرکت ابتدای فهرست، فروشی معادل ۱۵،۷ برابر فروش ۱۰ شرکت انتهای فهرست داشتند، ضمن اینکه فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم ۲۹،۷ برابر بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از مهر، علی کرمانشاه در همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی با اشاره به فرآیند انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی گفت: میزان فروش صدمین شرکت برتر ایرانی در سال ۹۰ معادل ۵۹۴ میلیارد تومان است، این در حالی است که میزان فروش صدمین شرکت برتر سال ماقبل آن، ۴۱۹ میلیارد تومان فروش داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: این امر نشانگر این است که حداقل حجم فروش لازم برای ورود به جمع صد شرکت برتر سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ رشد ۴۱،۸ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: به طور کلی در سال قبل، مجموع ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، ۲۶۴ هزار میلیارد ریال فروش داشته‌اند که  نسبت به فروش سال ۸۹ حدود ۲۹،۶ درصد رشد فروش را نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه ۱۰ شرکت ابتدای فهرست، فروشی
معادل ۱۵،۷ برابر فروش ۱۰ شرکت انتهای فهرست دارند و فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم ۲۹،۷ برابر بیشتر است.

به گفته کرمانشاه، ۱۷ شرکت بالای فهرست حدود ۵۰،۶ درصد جمع فروش ۱۰۰ شرکت را شکل می‌دهد که نشان دهنده درجه تمرکز در وضعیت شرکت های بزرگ ایران است.

وی در ادامه به مقایسه شاخص‌های ارزیابی فورچون ۱۰۰ پرداخت و خاطرنشان کرد: سهم آمریکا و ژاپن در سالهای قبل از تعداد شرکتهای فورچون کاهش یافته و در مقابل، سهم چین رشد کرده و از تعداد ۱۰ شرکت در ارزیابی فورچون به ۵۰ شرکت رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: در تعداد شرکتهای فورچون ۵۰۰، آمریکا همچنان بیشترین سهم را دارد ولی روند سهم شرکتهای این کشور، در سالهای قبل کاهش داشته، ضمن اینکه ژاپن نیز در دهه ۹۰، سهم بسیاری در فورچون داشته است که در سالهای اخیر کاهش داشته است.

کرمانشاه گفت: انگلیس، فرانسه و آلمان روند خود را در ارزیابی فورچون حفظ کرده اند و کانادا نیز روند آرام صعودی را طی می کند، ضمن اینکه ترکیه و مالزی در این ۱۵ سال، بیش از یک بنگاه سهم نداشته اند.

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.