افزایش فشارها بر روسیه

خبرگزاری سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه علاوه بر پاکسازی حلب به درگیری با گروههای مسلح در درعا و حومه دمشق ادامه می دهد. واحدهایی از ارتش در شهر قدیمی حلب موفق به غلبه بر گروههای تک تیرانداز شده اند. در درعا نیز درگیری ها به کشته شدن تعدادی از اعضای گروههای مسلح انجامید.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سانا گزارش داد: واحدهایی از ارتش سوریه به پاکسازی مناطق حلب از گروههای مسلح ادامه می دهند و ضمن به هلاکت رساندن دهها نفر از آنها مقادیر زیادی سلاح از آنها بدست آورده اند.

سانا بیان کرد: ارتش سوریه با گروههای مسلح در مناطق سیف الدوله، بوابه القصب در منطقه الجدید، سوق الصوف و دیگر مناطق درگیر شده است.

خبرگزاری سوریه گزارش داد: واحدهایی از ارتش در شهر قدیمی حلب موفق به غلبه بر گروههای تک تیرانداز شد. در درعا نیز درگیری ها به کشته شدن تعدادی از اعضای گروههای مسلح انجامید.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: ۱۵۰ غیر نظامی طی روزهای گذشته در نتیجه گلوله باران ارتش سوریه و درگیری میان ارتش و ارتش موسوم به آزاد کشته شده اند.

رویترز بیان کرد: درگیری ها در دمشق و حومه آن و نیز در درعا ادامه دارد و درگیری در برخی مناطق حلب از جمله صلاح الدین به شدت در جریان است.

خبر دیگر اینکه احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: ترکیه ظرفیت پذیرش بیش از صد هزار آواره سوری را ندارد و باید منطقه حائل در داخل اراضی سوریه برای پذیرایی از این آوارگان ایجاد گردد.

از سوی دیگر “لوران فابیوس” وزیر خارجه فرانسه بیان کرد: با روسیه برای وارد کردن فشار مالی بیشتر بر نظام اسد باید گفتگو شود.

وی افزود: درگیری کنونی در سوریه ماهانه یک میلیارد یورو هزینه برای دمشق به دنبال دارد.

خبر دیگر اینکه کاردار سوریه در امان پایتخت اردن در اعتراض به گلوله باران برخی مناطق این کشور فرا خوانده شد و مراتب اعتراض شدید به وی ابلاغ شده است.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.