افزایش قراردادهای مسکن نسبت به سال ۹۰

۹ م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا،‌ آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزایش بیش‌ از ۴ میلیونی قراردادهای مسکن نسبت به همین زمان در سال قبل را نشان‌ می‌دهد.

بر اساس این آمار در هشت ماهه سال ۹۱ از مجموع یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۱۶ قرارداد ثبت شده، ۸۴۸ هزار و ۹۳۵ مبایعه نامه، ۳۷۵ هزار و ۱۱۸ اجاره نامه ‌به ثبت رسیده است.

همچنین از اول فروردین ۹۱ تا آبان امسال نیز ۲۱۶ قرارداد اجاره به شرط تملیک، ۵۲ هزار و ۱۶۷ قرارداد پیش فروش، ۱۰هزار و ۴۰۸ قرارداد خاص و ۷ هزار و ۷۲ قرارداد سرقفلی مسکن ثبت شده است.

این در حالی است که کلیه قرارداهای به ثبت رسیده در همین زمان نسبت به سال قبل تعداد ۸۳۲ هزار و ۷۹۵ قرارداد بوده که از این تعداد، ۵۷۷ هزار و ۴۲۰ مبایعه نامه، ۲۲۱ هزار و ۴۹۲ اجاره نامه، ‌۱۵۷ اجاره به شرط تملیک، ۲۴ هزار و ۱۵۵ پیش فروش، ۵ هزار و ۴۸۱ قرارداد خاص و ۴هزار و ۹۰ سرقفلی به ثبت رسیده است.

این آمار و افزایش خرید و فروش در بازار مسکن در حالی رخ می‌دهد که به نقل از بعضی متقاضیان مسکن، تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی قیمت مسکن خود را بیش‌تر اعلام می‌کنند که در این باره – رییس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک – معتقد است: ثبات بازار مسکن مشروط به ثبات ارز در کشور است اما باید توجه داشت که روند افزایش قیمت طی سال‌ها طبیعی است.

خسروی با اشاره به تولید ۸۰ درصد مصالح ساختمانی در داخل کشور گفت: با این حال نباید نوسانات تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد اما متاسفانه عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کردند و بعضی مالکان قیمت ملکشان را طی مدتی و به‌روز تغییر دادند.

خسروی با بیان افزایش قیمت توسط بعضی مالکان، با اطلاع از قیمت ملک خود فروش آن را به بهانه افزایش قیمت به تعویق می‌اندازند اظهار کرد: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند که خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.