افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۳ قطعی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق برای سال ۹۳ قطعی شده است، از ارائه سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت خبر داد.

علیرضا دائمی دربارهٔ آخرین وضعیت تعیین بودجه سال وزارت نیرو با بیان اینکه هم اکنون بودجه نویسی وزارت خانه دولت برای سال آغاز شده است، گفت: تاکنون روش بودجه نویسی، میزان کاهش هزینه‌ها و کلیات لایحه بودجه سال آینده در دولت نهایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو با اعلام اینکه بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده توسط دولت باید تمامی وزارت خانه ها از جمله وزارت نیرو تا پایان آذر ماه سالجاری بودجه خود را نهایی و به دولت تحویل دهند، تصریح کرد: در شرایط فعلی هم به صورت هفتگی جلسات و نشست هایی با حضور تمامی وزارتخانه‌های دولت و به میزبانی معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری برگزار می گردد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال مهر که پیشنهاد وزارت نیرو برای تعیین قیمت دلار در بودجه سال آینده چیست؟ توضیح داد: وزارت نیرو موافق حفظ شرایط موجود است و از این رو برای دلار قیمت دلار مرکز مبادله ای را پیشنهاد کرده ایم.

دائمی همچنین در خصوص افزایش قیمت آب و برق برای سال آینده، اظهار داشت: وزارت نیرو تاکنون سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق را آماده و به دولت ارائه کرده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با توچه به مصوبه قانون بودجه سالجاری امکان افزایش قیمت آب و برق تا مرز ۳۸ درصد وجود دارد، بیان کرد: با این وجود در حال حاضر وزارت اقتصاد و امور دارایی، دولت و معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری آثار تورمی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در حال بررسی می باشند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به نظر می‌رسد برای سال آینده افزایش قیمت آب و برق قطعی است، اظهارداشت: در این بین سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق هم با در نظر گرفتن آثار تورمی آن به دولت ارائه شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.