افزایش قیمت انواع پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، تندر ۹۰ و تیبا

افزایش قیمت انواع پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، تندر ۹۰ و تیبا

عصر خودرو : در حالی که هنوز خرید و فروش خودرو در شرایط رکود به سر می‌برد، خبر می‌رسد برخی خودروهای داخلی با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند و این موضوع ظاهرا از مشکلات تولید سرچشمه می‌گیرد.

به نقل از دنیای اقتصاد آن طور که فعالان بازار خبر می‌دهند، این هفته قیمت انواع مدل‌های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، تندر-۹۰ و تیبا افزایش یافت و اتفاقا همزمان نیز مشخص شد تولید برخی از این خودروها در دو ماه ابتدایی امسال کاهش چشمگیری داشته است.
البته کاهش تولید گریبان بیشتر خودروهای داخلی را گرفته، اما فعلا بر قیمت ۲۰۶‌ها و ۲۰۷‌ها، تندر و تیبا تاثیر گذاشته و به نظر می‌رسد با رونق گرفتن دوباره بازار، سایه گرانی بر سر باقی خودروهای داخلی نیز سنگینی خود را نشان دهد.
۲۰۶ باز گران شد
ظاهرا کمبود قطعات و به هم خوردن تعادل تولید پژو ۲۰۶ همچنان ادامه دارد، چراکه بیشتر مدل‌های این محصول طی هفته جاری با افزایش قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمتی که داشته، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، حال آنکه تا چندی پیش قیمتی زیر ۱۷ میلیون داشت.
تیپ ۶ نیز که دنده اتومات است، همچنان گران مانده و حدود ۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های صندوقدار این خودرو نیز، V9 قیمتی برابر با ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و V20 هم ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
در مورد V8 نیز گفته می‌شود این محصول قیمت بالای ۱۹ میلیون تومان خود را حفظ کرده است.
اما به جز ۲۰۶، دیگر عضو خانواده پژو یعنی «۲۰۷ آی» نیز در مدل اتومات افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرد. این محصول در مدل دنده‌ای خود افزایش قیمتی شدید را تجربه کرده و هم اکنون نزدیک به ۲۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و نوع اتومات آن نیز بالای ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد.
تداوم گرانی تیبا
به سراغ سایپا و پارس خودرو برویم و ببینیم محصولات این دو شرکت چه شرایطی در بازار دارند.
آن طور که خبر می‌رسد، تیبا با افزایش قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی در هفته جاری روبه‌رو شده و هم اکنون ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
این خودرو قرار بود زیر ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، اما به سرنوشت سایر خودروهایی که قرار بود ارزان باشند دچار شد و قیمت آن بالا رفت.
تیبا نیز مانند ۲۰۶ و ۲۰۷ با کاهش تیراژ در دو ماه ابتدایی امسال روبه‌رو بوده است.
اما خبر می‌رسد در بین دیگر محصولات سایپا، پراید همچنان قیمتی بالای ۱۰ میلیون تومان دارد و مدل ۱۱۱ آن ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، که در نوع خود بی‌سابقه است.
پراید هم جزو خودروهایی است که در آمار اعلامی افت تولید قابل توجهی را به خود می‌بیند.
از سایپا که بگذریم، پارس خودرویی‌ها نیز طعم افزایش قیمت را در این هفته چشیدند.
به گفته نمایشگاهداران خودروهای پایتخت، نیسان تینا با رشدی ۵۰۰ هزار تومانی، هم اکنون ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
تندر-۹۰ نیز که حدود ۴۰۰ هزار تومان در مدل E2 گران شده، در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل E1 این خودرو نیز در صورتی که در بازار پیدا شود، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت.
تندر-۹۰ در دو ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید قابل توجهی داشته، اما ظاهرا کمبود ۲۰۶ سبب شده تقاضا برای این خودرو بالا رفته و در نتیجه قیمت آن رشد کند.
در بین دیگر محصولات پارس خودرو باید به مگان اشاره کرد، خودرویی که کمی در این هفته گران شده و هم اکنون ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
مگان مدل دیگری نیز دارد که دنده‌ای و ۱۶۰۰ سی‌سی است و هم اکنون ۳۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پنجشنبه ۲۵ خرداد   ۱۱:۳۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.