افزایش قیمت بنزین در آمریکا و تلاش دولت اوباما برای توجیه آن

به گزارش ایرنا؛ وزارت انرژی امریکا روز سه شنبه افزایش قیمت نفت خام و مشکلات فنی برخی پالایشگاه های امریکائی را به عنوان عامل اصلی افزایش بنزین در این کشور اعلام کرد.

میانگین قیمت بنزین در امریکا امروز با حدود ۳۴ سنت افزایش نسبت به اول ماه ژوئیه (تقریبا ۴۵ روز پیش) به ۶۷/۳ دلار به ازای هرگالن (تقریبا چهار لیتر) رسیده است.

از ماه آوریل تاکنون این بیشترین افزایش قیمت بنزین در امریکاست وبه دلیل وابستگی شدید خانوارهای آمریکائی به خودرو و عدم کارائی سیستم حمل ونقل عمومی در آمریکا باعث نارضایتی گسترده ای شده است.

اوضاع بداقتصادی از یک سو و افزایش سطح عمومی هزینه ها که بدنبال افزایش قیمت بنزین باید در انتظار آن بود به هرچه وخیم تر شدن اوضاع افزوده است.

افزایش قیمت بنزین بیش از همه برای دولت اوباما خطرناک است زیرا در آستانه انتخابات فشار عمده ای را در گرماگرم مبارزات انتخاباتی بر دولت وارد می کند.

تحلیلگران بازارانرژی انتظار نداشتند پس از ماه آوریل که قیمت بنزین در حداقل ده ایالت از مرز ۴ دلار به ازای هرگالن گذشت بار دیگر شاهد افزایش آن باشند.

اما به نظر می رسد همانگونه که وزارت انرژی امریکا نیز اعلام کرده است عوامل ناخواسته ای افزایش قیمت بنزین را بار دیگر بر دولت اوباما تحمیل کرده است.

تحلیلگر روزنامه وال استریت جورنال در این رابطه نقش افزایش تحریم ها علیه ایران و کاهش عرضه نفت خام ایران در بازار انرژی را بسیار مهم می داند.

یکی از عوارض این تحریم ها مشکلات بیمه تانکرهای نفتی و افزایش هزینه بیمه ناشی از افزایش تحریم هاست که به گفته تحلیلگر وال استریت ژورنال آمریکا اینک دامنگیر دولت اوباما شده است.

۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.