افزایش قیمت حامل های انرژی باید صحیح مدیریت شود

۱۳خردادماه،

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حامل های انرژی یک بسته و پکیج متنوع است و دولت می تواند به نحوی افزایش قیمت مشخص شده در قانون را بین این پکیج تقسیم و مدیریت کند که تاثیر بسیاری بر معیشت مردم نداشته باشد.

به گزارش علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بودجه ۹۲، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای هدفمندی در نظر گرفته شده است که اگر ۵ هزار میلیارد تومان آن برای بخش سلامت هزینه شود و ۴۵ هزار میلیارد تومان دیگر باید براساس قانون در چند جا تقسیم شود که ۵۰ درصد باید برای مردم باشد، یعنی سهم مردم در حدود ۲۲هزار میلیارد تومان از کل این اعتبار است.

نماینده مردم دهلران،آبدنان و دره شهر در مجلس با اشاره به اینکه دولت سال قبل ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است،افزود:به دولت در سال تازه در قانون اجازه داده نشده است که میزان یارانه نقدی افزایش پیدا کند اما برای تحقق اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی مجاز به افزایش قیمت حامل های انرژی به سقف مشخصی است.

 

احمدی تصریح کرد:حامل های انرژی یک بسته و پکیج متنوع است و دولت می تواند به نحوی افزایش قیمت مشخص شده در قانون را بین این پکیج تقسیم و مدیریت کند که تاثیر گرانی بر معیشت مردم بسیار نباشد.

وی ادامه داد: دولت می تواند طوری این افزایش قیمت را سرشکن کند که حاملی که حساسیت بیش‌تری دارد کم‌تر افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که دولت می تواند با مدیریت صحیح مانع از بروز فشار بر خانواده‌ها در جریان اجرای قانون هدفمندی شود، تصریح کرد: مسلما اگر قیمت بنزین بسیار بالا برود، اثرات تورمی جدی داشته و مجلس نیز خواهان چنین امری نیست.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.