افزایش قیمت خودرو با وجود محدودیت واردات معقول نیست

۳۰م دیماه ،

افزایش قیمت خودرو با وجود محدودیت واردات معقول نیست

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت خودرو را در شرایط فعلی و با وجود محدودیت در واردات خودرو معقول ندانست.

به نقل از ایسنا، سیدشریف حسینی  اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو با هر اسمی تحت عنوان استفاده از نرخ ارز مبادله‌ای در شرایط فعلی معقول نیست و سبب ما این است که ما تقریبا واردات را محدود کرده و اجازه نمی‌دهیم واردات در بخش صنعت خودرو وجود داشته باشد اگر هم وارداتی است با تعرفه ۹۰ و ۱۱۰ درصد انجام می‌شود که در جهت حمایت از تولید داخل بوده است.

وی افزود: حمایت از تولید داخل نباید سبب شود ما مشتری را محکوم به خرید تولیدات داخلی بکنیم، ما باید در مشتری و مصرف‌کننده رغبت ایجاد کنیم که از تولیدات داخل استفاده کنند نه اینکه آنها محکوم به این امر باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: حالا که مردم از خودرو داخلی استفاده می‌کنند و ما به عنوان مجلس و دولت برای حمایت از تولید داخل این مسیر را ایجاد کرده‌ایم، نباید تولیدکننده با افزایش قیمت از این فضای ایجاد شده به نفع خود استفاده کند.

وی ظرفیت را مهمترین مقوله در بخش تولید خواند و گفت: ما باید ظرفیت موجود تولیدات را بالا ببریم تا با افزایش تولید، قیمت تمام شده کاهش یابد، در این صورت در مشتری رغبت ایجاد می‌شود که به سمت انتخاب خودرو با قیمت پایین‌تر برود بعد از آن اگر نگاه‌مان افزایش قیمت باشد می‌توانیم با بعضی استانداردهای اجباری که طبق قانون برای خودروساز در نظر می‌گیریم و یا یک امتیاز خاص این افزایش قیمت را داشته باشیم.

حسینی تاکید کرد: افزایش قیمت در شرایط موجود اگر فقط برای حفظ خودروسازان باشد درست نیست و این دولت است که باید به حفظ وضع موجود خودروساز کمک کند تا اگر بحث اشتغال و ارزش افزوده در میان است این بار سنگین را به دوش مصرف‌کننده نگذاریم.

جمعه ۶ بهمن   ۱۲:۳۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.