افزایش قیمت خودرو نباید بیش از مابه‌التفاوت نرخ مبادله‌ای باشد

۱۲ام بهمن ،

افزایش قیمت خودرو نباید بیش از مابه‌التفاوت نرخ مبادله‌ای باشد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به بهانه نوسانات بازار و تحریم، شاهد افزایش قیمت بعضی از مواد اولیه خودرو باشیم که در داخل تولید می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا،یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو در پی اعلام شیوه تازه قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای، گفت: نباید به بهانه نوسانات بازار و تحریم، شاهد افزایش قیمت بعضی از مواد اولیه خودرو باشیم که در داخل تولید می‌شوند.

علی‌اکبر ناصری  اظهار کرد: در شیوه تازه قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای باید دقت شود آن بخش از مواد و هزینه‌هایی که قیمت آنها به نرخ ارز بستگی دارد دقیقا به همان اندازه‌ای افزایش پیدا کند که مابه‌التفاوت نرخ ارز با نرخ ارز مبادله‌ای است.

وی افزود: بسیاری از مواد اولیه تولید خودرو مثل مواد پلیمری، محصولات پتروشیمی،‌ فولاد، مس و آلومینیوم در داخل کشور تولید می‌شوند لذا باید بر قیمت این مواد نظارت جدی شود تا به بهانه تحریم و نوسانات ارز، شاهد افزایش قیمت بی‌حساب و افسارگسیخته آنها نباشیم.

نماینده مردم بابل در مجلس یادآور شد: نباید اینگونه باشد که خودروسازان بگویند به سبب اینکه هزینه تمام شده قطعات بالاست و هزینه تمام شده تولید هم بالا رفته به همان تناسب قیمت افزایش یابد، بلکه آن موادی که قیمت‌شان با ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود و از خارج وارد می‌شوند باید به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند و در مواد ساخت داخل هم کنترل شود که افزایش قیمتی اتفاق نیفتاد.

جمعه ۱۳ بهمن   ۱۴:۴۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عبدا...:

    برادر اینکه مطلب خوبی است و بعید میدانم نظر مخالفی وجود داشته باشد باید تلاش کرد اجناس وکالاها به نرخ توان مردم بدستشان برسد و دولت فارغ از شعار وتعریف از خودشون بطور واقعی همت به خرج بدهند و فشار را بر مردم کم کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.