افزایش قیمت غذا در دانشگاههای غیردولتی

به گزارش ممتازنیوز، علی آهون منش با اعلام این خبر اضافه کرد: بر اساس بررسی قیمتها و با توجه به گرم بندی مواد غذایی، دستمزد پخت غذا و خدمات مربوط به آن همچنین با توجه به مبلغی که توسط صندوق رفاه برای یارانه غذای دانشجویان پرداخت می شود میانگین قیمت تمام شده غذا معادل ۳۱۷۴ تومان و بهای ژتون غذای ظهر دانشجویان، با توجه به شرایط منطقه ای ۱۲۰۰ تومان ۱۰ درصد بیشتر یا کمتر به اختیار آن دانشگاه پیشنهاد شد.
رشد ۲۵۰درصدی دستمزد پخت غذا در کشور
وی در این باره توضیح داد و گفت: پخت غذا در کشور شامل سه قسمت است که به علت افزایش قیمتها در سراسر کشور ۲۵۰ درصد رشد را نشان می دهد. این سه قسمت شامل پخت غذا، یارانه صندوق رفاه و مواد مصرفی است که از سوی موسسات تامین می شود.
پخت برنج باسماتی هندی در دانشگاههای غیردولتی
رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی در ادامه با بیان اینکه مرغ، گوشت، برنج و روغن از سوی موسسات تحویل سرآشپز داده می شود، اضافه کرد: سایر مواد برای طبخ غذا را خود سرآشپز تهیه می کند و مبلغ ۱۲۰۰ تومان میانگین قیمت برای پخت هر پرس غذا در کل کشور به دست آمده است.
آهون منش با یادآوری این موضوع که پیش از این توسط اتحادیه درخواست شده بود یارانه غذای غیردولتیها ۲.۵ برابر شود، اظهار داشت: یارانه هیچ تغییری نیافته، بنابراین برای پخت غذا در دانشگاههای غیردولتی گوشت برزیلی با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان و برنج باسماتی هندی درجه یک با قیمت هر کیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان مصرف می شود.
تاکید بر استفاده از ظروف گیاهی
به گفته این مقام مسئول، با تاکید وزارت بهداشت، ظروف ناهار نباید پلاستیکی بلکه باید گیاهی باشد که قیمت این دسته از ظروف ۱۲۰ تومان است، بنابراین قیمت تمام شده این غذا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ تومان می شود و با توجه به یارانه صندوق رفاه همچنین کمک به دانشجویان مبلغ نهایی ۱۲۰۰ تومان پیشنهاد شد.
انواع غذاها
رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی درباره نوع غذاهایی که سرو می شود، اظهار داشت: در سراسر کشور اعلام شده که چلومرغ، چلو با دو سیخ کباب کوبیده، قرمه سبزی، خورشت بادمجان، خورشت فسنجان، خورشت قیمه، ماکارونی و عدس پلو برای دانشجویان سرو شود البته دانشگاهها امکان سرو غذاهای دیگر هم دارند و تنها یک نوع غذا به دانشجویان داده می شود.
آهون منش تاکید کرد که دانشجویان دانشگاههای غیردولتی می توانند از وام تغذیه نیز استفاده کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.