افزایش قیمت نرم افزارهای ایرانی در سال ۹۲

اردیبهشت ۱۴۰۳

هنگامی که یک نسخه از نرم افزار وارد بازار می گردد کاربر پس از خرید و استفاده برای بروز کردن نسخه بعدی آن نباید هزینه ای پرداخت کند اما آنچه اکنون در صنعت نرم افزاری داخلی دیده می گردد عکس این امر بوده و کاربران علاوه بر پرداخت هزینه های بالا برای خرید نرم افزارهای داخلی برای آپدیت آنها نیز باید هزینه کنند.

محسنی فعال بازار کامپیوتر در این باره می گوید: قیمت نرم افزارهای داخلی مانند میرعماد و پروین به نسبت سال قبل افزایش چشمگیری داشته و کاربر برای دریافت نسخه های بعدی نرم افزار مورد نیاز خود باید مبالغی هزینه کند در حالی که وقتی یک نرم افزار خارجی خریداری میشود شرکت تولید کننده آن نسخه های بعدی را بطور رایگان در اختیار مخاطبانش قرار میدهد.

وی افزود:افزایش قیمت نرم افزارهای بومی نه تنها کاربران را به استقاده از نرم افزارهای خارجی که پشتیبانی نسخه های بعدی را بطور رایگان به همراه دارند راغب میکند بلکه سبب می گردد شرکتهای داخلی با استقبال عملی از سوی مخاطبان برای استفاده از نرم افزار تولیدی داخلی  و ارائه نسخه های تازهتر بهره مند نشوند.

وی بیان داشت:اگر این افزایش قیمت ها به سبب استفاده از کدهای خارجی درنرم افزار تولیدی است پس چرا نام بومی برآن گذاشته می گردد و اگر کدنویسی ها داخلی است چرا تا این اندازه با افزایش قیمت نرم افزارهای داخلی مواجه هستیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.