افزایش قیمت گوشت مرغ به تولید ربطی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق خلیلیان در نشست کانون جهادگران جهاد سازندگی ضمن بیان اینکه روحیه جهادی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی ضروری است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگی شکل گرفته که از متن قرآن کریم و رهنمودهای امام راحل استخراج شده است و یکی از نهادهای مهم این انقلاب، جهاد سازندگی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش جهاد سازندگی در توسعه روستایی و مهندسی جبهه و جنگ اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی به پیروزی جنگ و پایداری نظام کمک کرده و با ادغام وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی، نقش خود را در بخش کشاورزی ایفا می کند.

وی توسعه مکانیزاسیون را از برنامه های مهم وزارت جهادکشاورزی دانست و افزود: کاشت و داشت و برداشت برنج، مکانیزه شده بطوریکه سال گذشته در مازندران برداشت برنج با کمباین انجام شد و امسال نیز کاشت و برداشت برنج بطور مکانیزه انجام خواهد گرفت.

خلیلیان در مورد بازسازی واحدهای مرغداری و دامداری نیز بیان داشت: امسال با استفاده از منابع هدفمندی یارانه ها ۲۸ درصد واحدهای مرغداری موجود اصلاح ساختار شدند.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف گازوئیل در واحدهای مرغداری

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار مرغداری ها و استفاده از فن آوری نوین موجب شده که ۳۰ درصد مصرف گازوئیل در این واحدها کاهش یابد. وزیرجهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۲ کل واحدهای مرغداری در کشور بازسازی شوند.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در چندماه اخیر گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ به تولید ربطی ندارد بلکه افزایش قیمت نهاده ها و مسائل مربوط به نقل و انتقال آن موجب افزایش قیمت گوشت مرغ شده است که با تمهیدات صورت گرفته از این فضا عبور خواهیم کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.